تصادف منجر به فوت در راه های خراسان جنوبی 27 درصد کاهش یافت


تصادف منجر به فوت در راه های خراسان جنوبی 27 درصد کاهش یافت

رضایی از کاهش 27 درصدی تصادفات منجر به فوت طی 11 ماهه سال جاری در جاده های استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «علیرضا رضایی» امروز (۹ اسفند) در ششمین نشست کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان اظهار کرد: از ابتدای امسال با وجود محدودیت‌های تردد ناشی از شیوع ویروس کرونا و اقدامات دستگاه‌های مربوطه، تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد در استان کاهش یافته است که ۵۰ درصد حوادث جاده‌ای در پلیس راه بیرجند به ویژه راه‌های روستایی رخ داده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۲ درصد تصادفات به دلیل خروج از جاده و واژگونی است، افزود: در برخی پایگاه‌های پلیس از جمله قاین، دیهوک، طبس و نهبندان این میزان از نُرم میانگین استانی نیز بالاتر است.

وی با اشاره به وقوع ۷۰ درصد تصادفات جاده‌ای از ساعت هشت تا ۲۰ شب در استان، گفت: بیشترین علت تصادفات جاده‌ای مربوط به انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه است.

رضایی سرعت زیاد را عامل اصلی شدت حوادث رانندگی در استان ذکر کرد و افزود: درخواست داریم با توجه به بیابانی و کویری بودن استان که مسافت‌های بین شهری نیز زیاد است حتما در زمینه سرعت اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در ادامه خودروهای سواری را بیشترین وسیله نقلیه در تصادفات جاده‌ای دانست و عنوان کرد: کامیون های کشنده نیز ۱۳ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ درصد ترددهای جاده‌ای در استان مربوط به وسایل نقلیه سنگین است که طرح‌های‌ کنترل وسایل نقلیه باربری و مسافری در استان باید اجرا شود.

رضایی با اشاره به کاهش تصادفات جاده‌ای در استان، تأکید کرد: اما متاسفانه تصادفات سنگین و دردناکی در برخی جاده‌های استان رخ داد که مهمترین آنها تصادف کامیون با اتوبوس‌ مسافربری در محور سربیشه است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در پایان درخواست کرد سامانه سپهتن پاسگاه پلیس راه سربیشه - ماهیرود راه‌اندازی و فعال شود.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران