تنها یک مسجد از 67 مسجد «قره باغ» باقی مانده است


تنها یک مسجد از 67 مسجد «قره باغ» باقی مانده است

رئیس کمیته دولتی کار با نهادهای مذهبی آذربایجان در بیانیه ای اعلام کرد که ارمنی ها تقریبا تمام بناهای مذهبی و تاریخی را در سرزمین های قبلا اشغال شده آذربایجان تخریب کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «azernews»، رئیس کمیته دولتی کار با نهادهای مذهبی آذربایجان در بیانیه ای اعلام کرد که ارمنی ها تقریبا تمام بناهای مذهبی و تاریخی را در سرزمین های قبلا اشغال شده آذربایجان تخریب کرده اند.

«مبارز قربانعلی» در این باره گفت: سطح تخریب مکان های مذهبی در آذریایجان بسیار گسترده بوده است تا آنجا که از 67 مسجد واقع در قره باغ تنها یک مسجد باقی مانده است و آن هم اشغالگران برای اهداف خودشان حفظ کرده بودند.

وی افزود: ارمنی ها تلاش کردن آثار تاریخی و مذهبی قفقاز و همچنین بناهای دیگر را ارمنی سازی کنند.

رئیس کمیته دولتی کار با نهادهای مذهبی آذربایجان خاطرنشان کرد که اطلاعات مربوط به این موضوع قبلا توسط وزارت فرهنگ آذربایجان و همچنین سایر نهادها جمع آوری شده و اسناد مربوطه بر اساس آنها تهیه شده است.

«مبارز قربانعلی» در سفرهای مکرر خود به مناطق آزادشده تاکید کرد که همه این بناهای تاریخی و مذهبی بازسازی می شوند و کارشناسان خارجی نیز در این روند شرکت می کنند.

وی تصریح کرد که بنیاد حیدر علی اف برنامه ای گسترده را در این راستا اجرا می کند.

بنیاد «حیدر علی اف» آذربایجان پیش از این اعلام کرده بود که بازسازی همه بناهای تاریخی و مذهبی در « ناگورنو قره‌باغ» در پی آزادی قلمروهای این کشور از اشغال ارمنستان را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

«مهربان علی اف»،معاون اول رئیس جمهوری آذربایجان در خصوص بازسازی مکان های تاریخی و مذهبی به ویژه مساجد گفت: امروز مفتخرم به شما اطلاع دهم که بنیاد حیدر علی اف در حال شروع پروژه ای برای مرمت آثار مذهبی و مساجد است که میراث ملی مردم آذربایجان هستند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد