تلاش استاندار برای دسترسی بدون مشکل زنجانی‌ها به کالاهای اساسی


تلاش استاندار برای دسترسی بدون مشکل زنجانی‌ها به کالاهای اساسی

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان در تلاش است تا همه اقشار در استان بدون مشکل و دغدغه ای با نرخ متعارف به کالاهای اساسی دسترسی داشته باشند و اقلام مورد نیاز خانوارها از زنجان خارج نشود.

به گزارش ایرنا، دسترسی همه مردم به اقلام اساسی و مورد نیاز، اولویت همه مسئولان متولی در استان زنجان است.

اما استاندار زنجان بیش از همه مسئولان نگران دسترسی عادلانه همه شهروندان بویژه اقشار کم درآمد به کالاهای اساسی در آستانه نوروز است.
فتح الله حقیقی در پی راهکارهایی برای توزیع اقلامی از قبیل روغن، تخم مرغ، گوشت گرم مرغ و میوه شب عید با نرخی کمتر از نرخ روز بازار میوه و تره بار در مناطق کم برخوردار استان است.
بر همین اساس سی و ششمین کارگروه تنظیم بازار استان به صورت مشترک با کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی زنجان برگزار شد.

در اقلام شب عید تحت هیچ شرایطی نباید کمبود داشته باشیم
استاندار زنجان تاکید کرد: باید نظارت لازم انجام و ساماندهی ناظران ویژه عملیاتی شود.
حقیقی اظهار داشت: بازرسان بسیج اصناف، تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت مکمل هم باشند و بیش از پیش مسئولیت بپذیرند.
وی یادآوری کرد: در آستانه نوروز مدیران ذی ربط نظارت ویژه ای بر بازار داشته باشند که این مهم موجب خرسندی شهروندان می شود.
استاندار زنجان گفت: باید استان زنجان به لحاظ فرآورده‌های خام دامی تامین شود و مراعات کنند تا بخشی به لحاظ تامین این فرآورده ها سهم بیشتری نسبت به بخش دیگری نداشته باشد.
حقیقی با بیان اینکه در بدترین شرایط قیمت ها را پایین نگه می داریم، افزود: شبانه در مسیرهای ارتباطی استان خودروهای حامل فراورده را که درصدد خروج از استان بودند برگردانده ایم، چنانچه کسی غیر از تامین نیازهای استان چنین کاری کند به دور از اخلاق است.
وی متذکر شد: باید همه نیازهای استان به لحاظ فرآورده های خام دامی تامین شود سپس مازاد بر مصرف به سایر استانهای کشور ارسال شود.


نرخ میوه شب عید باید کمتر از قیمت بازار باشد
استاندار زنجان گفت: نرخ میوه شب عید باید کمتر از قیمت بازار بوده تا تقاضا باشد.
حقیقی تاکید کرد: چنانچه قیمت های مصوب میوه شب عید با بازار تفاوتی نداشت بدون فوت وقت با مسئولیت خودم نرخ آن باید کمتر از قیمت بازار به مردم استان عرضه شود.
وی اظهارداشت: از مسئولان اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری انتظار دارم در توزیع اقلام اساسی همه مناطق کم برخوردار در مرکز استان و همه شهرستان به طور ویژه مد نظر و مورد توجه قرار گیرند.
استاندار زنجان گفت: نظارت بر بازار و اصناف ویژه سامان داده و میدانی شود.
حقیقی با بیان اینکه فرمانداران شهرستان های استان باید توجیه شوند، ‌تاکید کرد: تعزیرات، سازمان صنعت، معدن و تجارت، بسیج اصناف و فرمانداران وظیفه ویژه و مهمی دارند که باید نظارت میدانی باشد و ارتباط با رسانه ها و مردم به نحو مطلوبی انجام شود.
وی متذکر شد: هر پیامی که از سوی مردم دریافت می شود باید مورد توجه و بررسی ویژه قرار گیرد.


روغن نباتی ذخیره شده، توزیع شود
استاندار زنجان به موضوع روغن در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۶۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ تن روغن نباتی در انبار داریم که باید با مدیریت توزیع شود.
حقیقی خاطرنشان کرد: این قلم کالای اساسی نباید به سایر استان ها ارسال شود چرا که گرفتن مواد خام روغن بسیار سخت و دشوار است.
وی اضافه کرد: تعهدی که برای تامین مواد خام روغن نباتی جهان کرده ام‌ هر زمانی که با کمبود مواجه شدند شخصاً ورود پیدا می کنم تا ادامه تولید به سهولت و بدون مشکل انجام شود.
استاندار زنجان گفت: تهیه اقلام ضروری نباید همراه با مشکلاتی باشد اقلام مشخصی نباید در مغازه ها نرخ های متفاوتی داشته باشد که این مهم نیز نیازمند نظارت ویژه است.
حقیقی تاکید کرد: اقلامی که وارد استان زنجان می شود نباید کسی جرات داشته باشد تا قیمت های متفاوتی بر آن تعیین کند.
وی ادامه داد: این مهم موضوع اعتراض است که با قیمت های متعددی از یک کالا مواجه می شوند که باید توسط بازرسان ویژه بررسی شود.


نظارت بر سیلو ها با قدرت بیشتری انجام شود
استاندار زنجان گفت: نانوایی هایی که نیاز به آرد دارند نباید احساس کمبود کنند و واحدهایی که مازاد دارند نباید سهمیه خود را خارج از نانوایی عرضه کنند که این مهم نیز نیازمند نظارت ویژه است.
حقیقی تاکید کرد: باید سیلوها نظارت ویژه شده و خدشه ای در این خصوص نباشد و با کسی که اقدام به تخلف می کند باید برخورد قانونی شود.
وی ادامه کرد: باید نظارت بر سیلوها با جدیت و قدرت بیشتری انجام شود تا شخصی جرات تخلف در رده های مختلف را نداشته باشد.
استاندار زنجان گفت: در خصوص تامین تخم‌مرغ نیز تمهیداتی توسط جهاد کشاورزی استان اندیشیده شود.

تولید گوشت قرمز در زنجان مازاد بر نیاز است
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در تولید گوشت قرمز در استان مشکلی نداریم و تولید همچون سالهای گذشته مازاد است.
جواد تاراسی اظهار داشت: در حال حاضر ۹ هزار تن ذرت، ۱۵ هزارتن جو، ۲۵ تن کنجاله داریم که ۲ هزار تن در راه رسیدن به استان است.
وی افزود: متاسفانه در استان های همجوار نرخ تنظیم بازار رعایت نمی شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به پیش بینی های ۲ ماه آینده اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت شب عید، ماه رمضان و موضوع انتخابات را در پیش داریم که نباید در توزیع مرغ و گوشت مرغ خللی ایجاد شود.
تاراسی افزود: روزانه در هفته جاری ‭۱۳۰‬ تن، هفته آینده ‭۱۵۰‬تن و هفته آخر امسال ‭۱۰۰‬ تن تولید مرغ داریم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با توجه به تفاوت قیمت گوشت گرم مرغ در سایر استان ها که در صورت عدم رعایت نرخ تنظیم بازار ما متضرر می شویم در غیر این صورت منتفع خواهیم شد.
تاراسی یادآوری کرد: جوجه ریزی در استان زنجان تا دهم اسفند مشابه سال قبل بوده است.
وی اظهارداشت: مشکلی در تامین نهاده ها نداریم این اقلام تامین می شود و در اختیار مرغداران قرار می گیرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: متاسفانه تنها محصولی که در استان تولید آن کمتر از نیاز است تخم مرغ بوده و برای این مهم نیز مجوز اخذ شده تا در مناطقی واحدهای تخمگذار را راه اندازی کنیم و ظرفیت را به حداقل نیاز استان طی ۲ سال آینده برسانیم.
تاراسی با بیان اینکه روزانه ۱۸ تن تخم مرغ تولید می کنیم، خاطرنشان کرد: تخم مرغ مورد نیاز خانوارها را تامین می کنیم و نیاز صنف و صنعت ۴۰ تن است.

مدیر پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: هم اکنون ۱۰۰تن گوشت مرغ منجمد و ۴۰ تن گوشت دام منجمد داریم.
معینی افزود: تا شب عید در صورت تخصیص این فرآورده های دامی برای استان زنجان ذخیره سازی انجام می شود.

‭‭‭‭۱۰۰‬۰‬‬‬ تن میوه برای شب عید زنجانی ها تامین شد
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان گفت: ‭‭‭‭‭‭‭‭۶۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬ تن پرتقال و ‭‭‭‭۴۰۰‬‬‬‬ تن سیب زرد و قرمز از استان های مازندران و آذربایجان غربی برای شب عید زنجانی ها تامین شده است.
ناصر فغفوری اظهارداشت: طبق تجربه سال گذشته مقدار خرید میوه نسبت به سال قبل کمتر است تا با مشکلات فسادی و عدم فروش مواجه نشویم.
وی یادآوری کرد: کیفیت میوه های خریداری شده مطلوب است.


ازدحامی برای تهیه میوه شب عید نخواهیم داشت
رییس اتاق اصناف استان زنجان گفت: ترافیک و صف برای تهیه میوه شب عید در غرفه های توزیع نخواهیم داشت.
سید محمود موسوی افزود: سال گذشته ۵۰ غرفه در مرکز استان داشتیم که امسال محدودیتی به لحاظ غرفه نداریم و بر اساس ضوابط و مقرارت تعداد غرفه ها افزایش می یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر