آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در خراسان جنوبی به 15 تن رسید


آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در خراسان جنوبی به 15 تن رسید

دهقانی فیروزآبادی گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در استان خراسان جنوبی به 15 نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» شامگاه (۱۰ اسفند) در گفتگو با رسانه های گروهی در خصوص آمار مبتلایان به کرونای جهش یافته یا انگلیسی در خراسان جنوبی اظهار کرد: آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی به ۱۵ مورد در استان خراسان جنوبی رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: از این تعداد ۱۳ مورد مربوط به شهرستان بیرجند و ۲ مورد مربوط به شهرستان قاین بوده است که این ۲ مورد مربوط به کسانی است که از عراق وارد کشور شدند.


وی در خصوص وضعیت مبتلایان به کرونای جهش یافته یا انگلیسی افزود: حال عمومی مبتلایان خوب است و مشکل خیلی جدی ندارند ولی با توجه به اینکه این ویروس در تمام کشور چرخش داشته، قدرت سرایت بالایی دارد.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه سرعت پیشرفت علائم در مبتلایان خیلی سریع است، تصریح کرد: کرونای جهش یافته یا انگلیسی ممکن است سنین پایین تر را درگیر کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ضمن تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی، در ادامه استفاده از ۲ ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تردد غیر ضرور و عدم حضور در تجمعات و شب نشینی ها را توصیه کرد.

وی بیان کرد: امیدوارم با همیاری مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، شاهد وقوع پیک چهارم و مخصوصا افزایش این ویروس جهش یافته در استان نباشیم.

دهقانی فیروزآبادی همچنین کل آزمایشات انجام شده تا تاریخ ۱۰ اسفندماه در استان را ۴۱ هزار و ۷۵ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۵ هزار و ۶۸۲ مورد مثبت کرونا شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۹ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند که از این تعداد آزمایش کرونای ۲۷ بیمار مثبت بوده است، افزود: با ثبت ۲ فوتی جدید ناشی از ابتلا به کرونا، تعداد کل موارد فوت استان ۷۵۶ نفر رسید.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403