ماهانه 25هزار پرونده تخلف صنفی در کشور تشکیل می‌شود


ماهانه 25هزار پرونده تخلف صنفی در کشور تشکیل می‌شود

کرمان - ایرنا - معاون بازرسی و خدمات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور با اشاره به طرح نوروزی گفت: بازرسان صمت ماهانه نزدیک به 25 هزار پرونده تخلف را تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال می‌کنند.

سیدجواد احمدی شامگاه شنبه در کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ضمن برخورد با متخلفان اقتصادی در طرح نظارتی نوروزی با تمامی توان در خدمت مردم هستیم.

وی اظهار داشت: سازمان صمت معاونت بازرسی حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان هرسال طرح های نظارتی ویژه نوروز را برگزار می‌کند.

معاون بازرسی و خدمات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور گفت: طی سال های گذشته این طرح‌ها به مدت یک ماه از روز ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین برگزار می‌شد اما امسال باتوجه به شرایط خاص و تاثیر تحریم‌های ظالمانه علیه کشور شاهد گرانی ها بیش از سال‌های گذشته بودیم.

وی بیان داشت: طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ از روز ۱۵ بهمن‌ماه سال جاری تا فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت و پس از آن طرح رمضان را در پیش داریم.

احمدی افزود: امسال ۲ هزار و ۴۰۰ بازرس را در سازمان‌های صمت کشور در اختیار داریم که با تشدید فعالیت ها و حضور بیشتر همکاران ما در بازار، در دسترس مردم هستند و به شکایت ها رسیدگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: هدف ما در وهله نخست کاهش مشکلات اقتصادی و شرایط معیشت و زندگی مردم است که تحت تاثیر شرایط تحریم قرار گرفته لذا در این شرایط اجازه سوء استفاده سودجویان از تحریم‌ها و فضای اقتصادی فعلی کشور را نمی‌دهیم و با متخلفان این حوزه برخورد می‌شود.

معاون بازرسی و خدمات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور با اشاره به اینکه بازرسان ۳۵۰ هزار بازرسی در ماه انجام می‌دهند گفت: بیش از ۲۲ هزار شکایت از طریق سامانه ۱۲۴ تلفنی و اینترنتی داریم که به صورت حضوری رسیدگی و اطلاع‌رسانی می شود.

وی تاکید کرد: زمان و تعداد بازرسی‌ها در طرح نوروزی افزایش یافته و برخوردها با هماهنگی سریع‌تر در شعبه ویژه‌ای در تعزیرات حکومتی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به نهم اسفندماه به‌عنوان روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: این روز نمادی است که در کشور توجه به حقوق مصرف کنندگان می‌شود و موارد مغفول نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

احمدی اضافه کرد: تشویق و قدردانی از حامیان حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را هرسال به صورت همایش در تهران از واحدهای تولیدی و توزیعی تجلیل می کردیم.

معاون بازرسی و خدمات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور افزود: امسال به علت شیوع ویروس کرونا این امکان ‌وجود نداشت لذا فراخوان داده و از افراد حائز شرایط به صورت غیرحضوری تجلیل می شود.

بازرسان صمت کرمان پیشتاز در کشور

وی با اشاره به ارزیابی بازرسی در حوزه حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور گفت: صمت استان کرمان پیشتاز در عملکرد مطلوب این حوزه است.

احمدی ادامه داد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان حتی در رعایت پروتکل های بهداشتی اصناف که ارتباط زیادی با رشته فعالیت آنان ندارد، ورود کرده‌اند که باوجود تلاش همکاران ۹۴ درصد شیوه نامه های بهداشتی در اصناف این استان رعایت شده که جای قدردانی دارد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!