طرح رصد آسیب‌های اجتماعی در چهارمحال و بختیاری اجرایی شد


طرح رصد آسیب‌های اجتماعی در چهارمحال و بختیاری اجرایی شد

شهرکرد -ایرنا- معاون پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری از آغاز اجرای طرح کشوری سامانه سراج (رصد آسیب‌های اجتماعی) در سه شهرستان استان خبر داد.

مهشید سلیمانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح که یک‌هزار پرسشنامه پژوهشی استاندارد با همکاری جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی در جمعیت هدف بین ۱۸ تا ۶۵ سال استان توزیع، تکمیل و جمع‌آوری خواهد شد.

به گفته وی، پس از جمع‌آوری اطلاعات توسط اعضای این تیم از جامعه هدف در سه شهرستان لردگان، شهرکرد و بن، پرسشنامه‌ها به دبیرخانه عالی رصد آسیب‌های اجتماعی کشور برای بررسی و تحلیل داده و شاخص‌های اجتماعی ارسال می‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در این پرسشنامه‌ها مسائل مهم اجتماعی از جمله خشونت،دغدغه اجتماعی، اعتماد، همکاری و مشارکت اجتماعی، مسئولیت‌پذیری محیط زیستی ، اهمیت به معلولان و سالمندان و مواردی در خصوص سلامت روانی و اجتماعی و اعتیاد و ازدواج هم ارزیابی و سنجش می‌شود.

سلیمانی با تاکید بر اینکه این طرح با هدف سنجش سلامت اجتماعی در محله‌ها و مناطق مختلف آغاز شده است، گفت: اجرای این طرح از سال ۹۶ و در مراحل مختلف در سطح کشور آغاز شد و در راستای اجرای این طرح در سال گذشته نیز ۲ هزار پرسشنامه در استان تکمیل شد.

به گفته وی، این طرح حالت پیمایشی و بررسی مولفه‌های موثر در آسیب‌های اجتماعی دارد و علاوه بر آمارگیری از آسیب‌های اجتماعی به شناسایی تعیین‌کننده‌ها و عوامل موثر در ایجاد آسیب‌ها نیز پرداخته می‌شود.

وی اظهار داشت: این طرح با همکاری نیروی انتظامی و جمعیت همیاران سلامت بهزیستی تا پایان اسفندماه در استان اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با بیش از ۹۷۹هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...