1071 معلم جدید جذب آموزش و پرورش البرز می شوند


1071 معلم جدید جذب آموزش و پرورش البرز می شوند

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: یک هزار و 71 نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال 99 به عنوان معلم جدید جذب آموزش وپرورش این استان می شوند.

سالار قاسمی روز دوشنبه درگفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهارداشت: یک هزار و ۲۳۵ نفر در البرز به مصاحبه علمی - تخصصی معرفی شدند که بعد از مراحل قانونی یک هزار و ۷۱ نفر آنان جذب آموزش و پرورش استان می شوند.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در مدارس ابتدایی البرز خاطرنشان کرد: ۶۸۳ نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال ۹۹ به عنوان آموزگار درپایه های مختلف آموزش ابتدایی استان مشغول به کار خواهند شد.

قاسمی بیان داشت: ۱۵۹ نفر هم با پست دبیری در رشته های مختلف دوره اول و دوم متوسطه کار خود را در دبیرستان های دولتی البرز آغاز می کنند.

وی تصریح کرد: ۱۴۳ نفر نیز به عنوان مراقب سلامت، مربی تربیتی و مشاور مدرسه جذب مدارس البرز می شوند درحالی که مدارس این استان به تعداد بیشتری دراین پست های مهم در فرآیند تعلیم و تربیت نیاز دارد.

قاسمی با بیان اینکه ۸۶ نفر نیزبه عنوان هنرآموز هنرستان ها دراین آزمون پذیرفته می شوند،اضافه کرد: البرز ۱۵۰ هنرستان کاردانش و فنی و حرفه ای دارد که باید برای تشویق و هدایت دانش آموزان به سمت مهارت آموزی، نگاه ویژه ای به تامین زیرساخت های هنرستانی دراستان ازجمله نیروی انسانی متخصص معطوف شود.

وی گفت: پس از اعلام نتایج نهایی، شرکت پذیرفته شدگان در دوره های مهارت آموزی یک ساله الزامی است زیرا گذراندن این دوره و موفقیت درآزمون جامع شرط لازم برای استخدام درآموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: اکنون روند بررسی مدارک و مستندات پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش در هنرستان علامه امینی کرج درحال انجام است.

قاسمی ادامه داد: معلمان جدید از میان دانش آموختگان مراکز آموزش عالی در رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش البرز انتخاب می شوند.

وی از آموزش ‌و ‌پرورش به عنوان نهادی انسان ساز و فرهنگ ساز یاد کرد و یادآورشد: با توجه به کمبود نیروی آموزشی، استخدام این تعداد نقش مهمی درتامین نیروی انسانی درآموزش و پرورش البرز دارد.

وی تاکید کرد: سالانه به علت مهاجرت ها، شاهد رشد بیش از ۱۲ هزار نفری جمعیت دانش آموزی درالبرز هستیم که ضرورت دارد، نیروی انسانی استان نیز متناسب با این جمعیت افزایش یابد.

استان البرز حدود ۲۵ هزارنفرفرهنگی شاغل دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه