15 درصد از جمعیت سالمندان زنجانی تحت هیچ نوع حمایت مالی نیستند


15 درصد از جمعیت سالمندان زنجانی تحت هیچ نوع حمایت مالی نیستند

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان، شمار سالمندان شناسایی شده بدون پوشش حمایتی را 2 هزار و 325 نفر اعلام کرد و گفت: بر این اساس  15 تا 20 درصد از جمعیت  110 هزار نفری سالمندان زنجانی تحت پوشش هیچ نوع حمایت مالی نیستند.

مسیح الله سلطانی شامگاه یکشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه اقدامات انجام گرفته در حوزه سالمندان افزود: تاکنون حدود ۱۰ درصد از گروه‌های هدف طی مدت سه ماه گذشته شناسایی شده اند و در این میان تعداد سالمندان استان بیش از آمار ارایه شده را شامل می شد و مربوط به سال گذشته و به تعداد ۱۱۵ هزار نفر بود که همپوشانی هایی در برخی بیمه ها داشتند.

وی اظهار داشت: به نظر می رسد با توجه به رایگان بودن پوشش بیمه ای از سوی اداره کل بیمه سلامت استان بیش از ۷۲ هزار نفر سالمند تحت پوشش این بیمه هستند و شمار سالمندان تحت پوشش خود دستگاههای اجرایی نیز حدود ۳۸ هزار نفر و انواع خدمات ارائه شده ۱۴۹ خدمت بوده است.

سلطانی، تعداد سالمندان بستری و سرپایی استان دارای تست مثبت کرونایی را ۱۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: تعداد ۲۲ نفر در نقاهتگاه قرنطینه شده اند و شمار افراد قرنطینه معکوس در منزل نیز ۲۵ هزارو ۴۴۸ نفر است.

وی با اشار به ارائه خدمات الکترونیکی از سوی ۱۲ دستگاه اجرایی حوزه سالمندان نیز گفت: در این راستا ۲۷۰ نوع خدمات الکترونیکی به ۸۵ هزار سالمند و انواع خدمت غیرحضوری به تعداد حدود ۳۲۲ مورد به سالمندان ارائه می شود.

این مسوول شمار دریافت کنندگان خدمات غیرحضوری سالمندان این استان را ۷۱ هزار نفر عنوان کرد و گفت: شمار سالمندان که خدمات دارویی و دستگاه اکسیژن دار دریافت کرده اند ۶ هزار و ۳۲۶ نفر و ۴۶ هزار و ۹۲۶ سالمند نیز بسته حمایت مالی گرفته اند.

وی اظهار داشت: بر این اساس در حوزه آموزش و اطلاع رسانی نیز ۶۹ ساعت برنامه های مختلف از سوی رسانه استانی تولید و پخش شده و بیش از ۲۰۰ هزار پیامک آموزشی نیز توسط دستگاه های اجرایی به سالمندان ارسال شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ارائه کمک های بلاعوض، بسته های معیشتی، انجام مراقبت های بهداشتی، ویزیت در منزل، مناسب سازی محیط سالمندی، تهیه دارو و تحویل در محل، ارائه خدمات مشاوره ور روانشناسی توسط مددکاران اجتماعی، بهره گیری از ظرفیت مجازی، ارسال ۲۰۰ هزار پیام آموزشی و تاکید بر عدم خروج از منزل، راه اندازی تلفن گویا و روش های الکترونیک برای دریافت دیدگاهها و پرداخت کمک های معیشتی از جمله اقدامات در حوزه سالمندان بوده است.

وی، با اشاره به ارائه ۴۱۶ نوع خدمات حضوری و غیرحضوری به سالمندان گفت: ۷۰ درصد خدمات غیرحضوری ارائه شده که کار بسیار ارزشمندی است و استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد، خیریه ها و گروههای جهادی در ارائه خدمات به سالمندان و تدوین برنامه عملیاتی اجرایی از دیگر کارهای اثر بخش بوده است.

به گفته وی، ستاد سالمندان طی سه ماه گذشته ستاد سالمندان استانی، شهرستانی و کمیته های پنج گانه در مجموع ۸۴ جلسه ۳۵۲ مصوبه را برگزار کرده که بیش از ۸۰ درصد مصوبات اجرایی شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: در حوزه امور سالمندان ۱۷ دستگاه اجرایی متولی ساماندهی مسائل و مشکلات سالمندان هستند که در این زمینه ۱۲ دستگاه گزارش های مربوطه خود را ارائه کرده اند اما پنج دستگاه دیگر باقیمانده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل