استاندار: زنجان در نوروز 1400 پذیرای مسافران نیست


استاندار: زنجان در نوروز 1400 پذیرای مسافران نیست

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: این استان با توجه به شرایط کرونایی کنونی در نوروز 1400 پذیرای هیچ مسافری نیست و دستگاه های اجرایی نیز به هیچ عنوان حق پذیرش میهمان را ندارند.

فتح الله حقیقی شامگاه یکشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تاکید بر اینکه در هفته سوم اسفند سایت ویژه برای تردد مسافران در استان راه اندازی شود، افزود: این افراد پس از ثبت نام باید پی سی آر منفی ۴۸ ساعت قبل از سفر را داشته باشند، در غیر اینصورت تست به قیمت تمام شده از آنها انجام می گیرد و در صورت مثبت بودن از استان خارج خواهند شد.

وی اضافه کرد: هتل ها، مسافرخانه ها و اماکن وظیفه دارند غیر از شرایط یاد شده مسافر پذیرش نکنند و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پاسخگو بوده و بر این مبنا بهداشت استان در این زمینه توجیهات لازم را انجام خواهد داد.

استاندار زنجان با بیان اینکه ارتباطات اجتماعی و دورهمی ها در خرمدره بطور فزاینده ای افزایش یافته است، گفت: در این خصوص باید فرماندار خرمدره چاره اندیشی لازم را انجام دهد که برگزاری چنین مراسم های در هیدج و صائین قلعه نمود بیشتری دارد.

وی اظهار داشت: در شهرستان طارم نیز کنترل های لازم انجام و برای این کار استفاده از نیروهای بومی در دستور کار باشد و از ورودی های غیر بومی تست کرونا گرفته شود و این مهم در شهرهای ایجرود، ماهنشان و خدابنده نیز به طور جدی نظارت شود.

استاندار زنجان با اشاره به بهبود امر واکسیناسیون کرونا در کشور و استان و نظارت های مستمر در این زمینه طی هفته های آینده گفت: با توجه به تردد شهروندان در روزهای پایانی سال امکان تماس ها بیش از گذشته وجود دارد و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی فاجعه بوجود می آورد.

وی اضافه کرد: هر چند روند وضعیت ویرس کرونای استان در حد ثابتی مانده، اما نباید عادی انگاری شود، چرا که ویروس نوع جهش یافته در حال گردش است و در صورت عادی انگاری‌ها مشکلات و گرفتارهای عدیده ای بوجود می آید.

حقیقی با تاکید بر اینکه در صورت تشکیل کوچکترین کانون کرونایی از انواع مختلف باید بلافاصله سرکوب شود، ادامه داد: نوع جهش یافته کرونا با انوع قبلی متفاوت بوده و در این خصوص اقدامات بهنگام باید در دستور کار فرمانداران استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر راهی به جز اعمال محدودیت های کرونایی وجود ندارد، اظهار داشت: انجام تست، رهگیری، بیماریابی، قرنطینه و رفتار هوشمندانه باید بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد.

حقیقی افزود: در زمان حاضر شهرها، محلات و خیابان هایی که کمترین رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته اند، بیشترین مبتلا و مرگ ومیرهای کرونایی را بخود اختصاص داده اند و در این میان پی سی آر بیماریابی و سرپایی مناطق آلوده شهرستانها نیز باید بیش از گذشته افزایش یابد.

استاندار زنجان به لزوم همکاری بیش از پیش مردم در مبارزه با کرونا تاکید کرد و گفت: با افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، برخورد قانونی انجام گیرد و مصداق های تنبیهی نیز مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی رزمایش عملیاتی برای بررسی و پالایش آخرین وضعیت سالمندان استان توسط چهار دستگاه متولی امر در مدت یک هفته انجام گیرد، اضافه کرد: همه فرمانداران وظیفه دارند که رزمایش عملیاتی قرنطینه معکوس و نقاهتگاهها را انجام داده و نتیجه را اعلام کنند.

حقیقی با تاکید بر اینکه در حوزه سلامت باید به مسائل فنی و نیروی انسانی توجه بیشتری شود، افزود: بر این اساس جدولی در این خصوص تهیه و نیروی انسانی حوزه بهداشت و درمان ارگان های سپاه، ارتش، نیرو ی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و آموزش و پرورش طی مدت ۲۴ ساعت احصا و توسط دانشگاه علوم پزشکی آموزش لازم ارائه تا در صورت نیاز بکارگیری شوند.

وی افزایش مراکز ۱۶ ساعته استان را یادآور شد و گفت: در این ارتباط باید از ظرفیت دستگاههای اجرایی دیگر برای افزایش این مراکز استفاده کرد و مراکز درمانی، درمانگاه تحت پوشش تامین اجتماعی به ویژه در شهرهای ابهر و خرمده نیز در این راستا به دانشکاه علوم پزشکی استان معرفی شوند.

استاندار زنجان همچنین در ادامه با بیان اینکه شهرداری زنجان باید نسبت به شناسنامه دار کردن دستفروشان اقدام کند، گفت: فروشندگان غیربومی در استان حق فعالیت ندارند و در صورت مشاهده چنین مساله شهرداری مسوول بوده و باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد کرونا تردد افراد دارای پی سی آر مثبت در شهر تخلف است، خاطرنشان کرد: در این خصوص با همکاری دستگاههای بین بخشی نسبت به رصد افراد اقدام می شود و باید به قانون پاسخگو باشند و از طرفی اصناف نیز به عنوان خدمت دهنده در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشت تا پایان تعطیلات نوروزی تعطیل خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...