بندرخمیر صاحب خانه صنایع دستی وکانوان بانوان می شود


بندرخمیر صاحب خانه صنایع دستی وکانوان بانوان می شود

بندرعباس- ایرنا- سخنگو و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان گفت: پیگیر احداث ساختمان مناسب برای ادارات آموزش فنی وحرفه ای، صنایع دستی و کانون بانوان در شهرستان خمیر هستیم.

فاطمه رکن الدینی شامگاه یکشنبه در بازدید بانوان ادارات کل استان هرمزگان از خمیر به منظور بررسی مسائل و پیگیری رفع مشکلات بانوان این شهرستان در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، ورزشی و اشتغال افزود: احداث ادارات و دستگاه‌های مختلف از جمله کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کانون بانوان در شهرستان بندرخمیر مورد پیگیری قرار گرفت و از زمین در نظر گرفته شده در این راستا بازدید شد.
وی بیان داشت: بازدید از سالن ورزشی اختصاصی بانوان خمیر ار دیگر برنامه‌هایی بود که بر لزوم تعمیرات و بهسازی این سالن تاکید شد.
سخنگوی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین پس از این بازدیدها، در نشست با فرماندار بندرخمیر، مسائل فرهنگی و اجتماعی بویژه در حوزه بانوان این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و موارد مطرح شده جمع‌بندی و مصوب شد.
کن الدینی گفت: از جمله مصوبه‌های مهم که در راستای تاکید استاندار هرمزگان صورت گرفت، این بود که تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و شرکت‌های استان برای حمایت از محصولات تولیدی به ویژه بازار محصولات صنایع دستی بانوان از جمله خمیر، هدایای خود به ویژه برای ایام نوروز را از طریق خرید این محصولات تهیه کنند.


بانوان خمیر ظرفیت کارآفرینی و فعالیت اقتصادی دارند
فرماندارخمیر نیز در این نشست با بیان اینکه نیمی از جمعیت شهرستان را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهارداشت:بسیاری از بانوان این منطقه ظرفیت کارآفرینی و فعالیت اقتصادی دارند و در بخش‌های مختلف از جمله صنایع‌دستی و بوم گردی در شهرستان نقش‌آفرینی می‌کنند.
میرهاشم خواستار افزود:هم اکنون در شهرستان خمیر از توانمندی‌های زنان در مدیریت دستگاه ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاری ها و سایر حوزه ها به عنوان کارشناس و متخصص استفاده می‌شود.
وی با اشاره به سرانه ورزشی بانوان ورزشکار خمیر گفت:تلاش داریم تا سرانه فضای ورزشی در سطح شهرستان افزایش یابد و زیرساخت‌های ورزشی بویژه در حوزه بانوان تقویت شود، گرچه با احتساب جمعیت ۶۰ هزار نفری شهرستان، سرانه فضای ورزشی در مقایسه با شهرستان های دیگر از وضعیت مناسبی برخوردار است.
فرماندار خمیر اظهارداشت:امروز با توجهی که به ورزش بانوان صورت گرفته- شاهد افزایش رشته‌های ورزشی و حضور بانوان ورزشکار در میادین مختلف استانی و حتی ملی هستیم.
خواستار ادامه داد: با این وجود موانع و مشکلاتی نیز در حوزه بانوان هرمزگان وجود دارد که این مشکلات شناسایی و رفع خواهد شد.
وی در ادامه بر اصلاح فرهنگ کار و تلاش به عنوان یک موضوع مهم تاکید کرد و افزود: با آموزش و مهارت در آموزش فنی وحرفه ای می‌توان در حوزه تولید و کارآفرینی موفق شد.
وی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای به دلیل توانمندسازی نیروی انسانی و ارتقای توانمندی های فناورانه می‌تواند نقش مهمی را در دستیابی به اهداف توسعه ایفا نماید.
این مقام مسوول ادامه داد :یکی از ظرفیت‌های خمیر در زمینه ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی معدن آهک و کارخانه سیمان شهرستان است که نیازمند تلاش و اهتمام بیشتر و تربیت نیروی ماهر در این حوزه ها است.
خواستار همچنین در خصوص احداث ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان خمیر گفت: وجود فضای آموزشی مناسب می‌تواند در ارائه مطلوب تر آموزش‌های مهارتی به اقشار مختلف کمک بسزایی داشته باشد و یکی از دغدغه‌های ما در شهرستان، احداث ساختمان مرکز فنی حرفه ای می‌باشد که انتظار می رود سازمان فنی حرفه ای درساخت این مرکز آموزشی شتاب کند.
وی همچنین به احداث کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از نهادهای اصلی هنری در خمیر یاد کرد و گفت: این کانون با فعالیت‌ها و برنامه‌های خود می‌تواند نقش تاثیرگذاری در آینده ی کودکان و نوجوانان داشته باشد و حتی در حل مشکلات فرهنگی جامعه به مسئولان کمک کند.
در این نشست همچنین آخرین اقدام‌های انجام شده و اجرای دستور استاندار هرمزگان در خصوص بانوی تعمیرکار خمیری مورد بررسی قرار گرفت و به دستور استاندار بیش از ۵۰۰ میلیون ریال کمک هزینه احداث تعمیرگاه به وی پرداخت شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان، فنی وحرفه‌ای، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان به دستور استاندار هرمزگان به منظور بررسی مسائل و پیگیری رفع مشکلات بانوان بندرخمیر در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، ورزشی و اشتغال از این شهرستان بازدید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک