استان زنجان نوروز مهمان نمی‌پذیرد


استان زنجان نوروز مهمان نمی‌پذیرد

استاندار زنجان گفت: امسال استان زنجان میزبان هیچ مسافری نخواهد بود؛ بنابراین هیچ یک از هتل‌ها و مهمان‌سراها نباید پذیرای مسافران باشند.

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۱۰ اسفندماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به بهتر شدن تدریجی واکسیناسیون بیماری کووید - ۱۹ در استان، اظهار کرد: ویروس انگلیسی کرونا آتش زیر خاکستر است و در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و رفتارهای پرخطر مردم شعله‌ور خواهد شد؛ بنابراین مردم باید از بازارگردی در ایام کرونایی خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید کانون‌های فعال بیماری کرونا را سریعاً سرکوب کنیم، زیرا در صورت زیاد شدن و متصل شدن کانون‌ها به یکدیگر فاجعه‌ای رخ خواهد داد و در صورت گرفتار شدن به کرونای انگلیسی، منطقه مذکور قرنطینه خواهد شد، افزود: باید فاصله ابتلای ویروس کرونای چینی را با ویروس کرونای انگلیسی زیاد کنیم، زیرا این فاصله از وقوع اتفاقات ناگوار جلوگیری می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اعمال محدودیت‌های کرونایی، قرنطینه، بیماریابی و رهگیری نداریم، تصریح کرد: امسال استان زنجان میزبان هیچ مسافری نخواهد بود؛ بنابراین هیچ یک از هتل‌ها و مهمان‌سراها نباید پذیرای مسافران باشند و شهرداری‌ها نیز باید از نصب چادر در اطراف خیابان‌های استان جلوگیری کنند.

استاندار زنجان با تاکید بر لزوم شناسنامه‌دار کردن دست‌فروشان استان زنجان و جلوگیری از ورود دست‌فروشان غیربومی به استان، در رابطه با شهرستان طارم، ادامه داد: در شهرستان طارم امسال نباید کارگران غیربومی استفاده شود و ارتباطات به این شهرستان نیز کنترل شود، زیرا سلامت مردم اهمیت بسیاری دارد.

حقیقی با بیان اینکه تردد افراد دارای PCR مثبت در استان تخلف است و در صورت شناسایی، این افراد باید به قانون پاسخ‌گو باشند، اظهار کرد: افراد دارای PCR مثبت در استان باید ساماندهی و از تردد آنان در شهر جلوگیری شود و باید تمهیداتی بیندیشیم تا اصناف نیز آنان را شناسایی کرده و از ورود این افراد به پاساژها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه با توجه به محدود بودن نیروهای فنی و تخصصی دانشگاه علوم‌پزشکی استان، دستگاه‌های ذی‌ربط استان که نیروهای آنان در رشته‌های بهداشت و درمان تحصیل کردند یا تخصص دارند، باید به دانشگاه علوم‌پزشکی استان معرفی شوند تا در اختیار آنان قرار گیرند، افزود: مراکز ۱۶ ساعته کووید - ۱۹ در استان باید افزایش پیدا کند و درمانگاه‌ها و بیمارستان‌‎های تامین‌اجتماعی و درمانگاه مطهری سپاه نیز با امکاناتی که دانشگاه علوم‌پزشکی استان در اختیار آنان قرار می‌دهد، در این خصوص فعال شوند.

این مسئول با بیان اینکه اصنافی که خدمت‌دهنده و خدمت‌گیرنده بوده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند تا پایان فروردین‌ماه تعطیل خواهند شد، تصریح کرد: امروزه مکان‌هایی که در آنان بیشترین آلودگی را از لحاظ شیوع بیماری کرونا و مرگ و میر ناشی از آن وجود دارد، در استان مشخص بوده و در صورت لزوم اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ بنابراین مردم بدانند اکنون همه اطلاعات شفاف بوده و در صورت نیاز، مناطق قرنطینه خواهد شد.

استاندار زنجان یادآور شد: ترددهای بین استان زنجان با سایر استان‌ها روزانه بالای ۳۰۰ نفر بوده که باید کنترل شود و آمار مربوط به مجوز خروج نیز بالا است و باید پیگیری شود، گفتنی است محدودیت ترددهای شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد همچنان در استان زنجان برقرار است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403