لزوم نهادینه کردن تکریم سالمندان در دوران کرونایی


لزوم نهادینه کردن تکریم سالمندان در دوران کرونایی

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: تکریم سالمندان باید با رعایت اصول اولیه بهداشتی و یا به صورت مجازی انجام شود.

خدابخش مرادی‌نافچی شامگاه دیروز (۱۰ اسفندماه) در جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، با بیان اینکه سالمندان جزو اقشار بسیار آسیب‌پذیر جامعه هستند و اقدامات مختلفی برای پیشگیری از ابتلای آنان به بیماری کرونا در حال انجام است، اظهار کرد: تکریم، احترام و تامین نیازهای سالمندان در آموزه‌های دینی دارای جایگاه ویژه‌ای بوده و در فرهنگ آیینی همیشه بر ادای احترام به بزرگ‌ترها تاکید شده است اما اکنون با توجه به شیوع کرونا باید در ایام پیش رو از مراجعه حضوری برای تکریم سالمندان جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه در صورت مراجعه حضوری به خانه افراد سالمند باید همه پروتکل‌های بهداشتی اعم از حفظ فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و غیره رعایت شود، افزود: اعضای قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا باید فرهنگ جدید تکریم سالمندان را در دوران کرونایی نهادینه کنند.

این مسئول با بیان اینکه همه ادارات استان زنجان که می‌توانند خدماتی را در بستر فضای مجازی برای جامعه سالمند خود ارائه کنند، باید این کار را عملیاتی و اجرایی کنند، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید در سه ماهه اول سال آینده خدمات مجازی را به جامعه هدف سالمند خود ارائه کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه ویروس جهش‌یافته کرونا در اطراف استان در حال گردش است و در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، زنجانی‌ها را نیز گرفتار خواهد کرد، ادامه داد: عید امسال نیز همانند سال گذشته باید دید و بازدید را در بستر فضای مجازی انجام داد و نباید سالمندان برای خرید به بازار مراجعه کنند و خانواده‌ها باید مراقب سلامت آنان باشند.

مرادی‌نافچی با بیان اینکه در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌ها از لحاظ شیوع بیماری کرونا تغییر نمی‌کند و محدودیت‌های کرونایی نیز اعمال نمی‌شود، اظهار کرد: مردم باید برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا از بازارگردی‌ خودداری کنند.

وی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی پویش حمایت از سالمندان استان، خاطرنشان کرد: مدیران عضو در قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا باید به دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا و قرارگاه عملیاتی توجه ویژه‌ای داشته باشند تا مسائل و مشکلات موجود حل شود، گفتنی است باید اقدامات شاخص دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرایی شدن موج مثبت در جامعه، اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به انجام مکاتباتی با دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه پشتیبانی و جذب، مشارکت‌های مردمی، نظارت و پایش، آموزش همگانی، مراقبت، رهگیری و حمایت، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان دارای وظایف متعددی در ‌کمیته‌ها هستند، به همین خاطر تلاش می‌شود اقدامات از حالت توصیفی خارج شده و عملیاتی شود.

مسیح‌الله سلطانی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار سالمند در استان زنجان شناسایی شدند، افزود: ۱۰ درصد سالمندان از هیچ نوع حمایتی برخوردار نبوده و ۱۵۹۶ سالمند در استان زنجان نیز بدون هیچ نوع پوشش حمایتی هستند.

وی از ارائه ۱۲۱ نوع خدمت به سالمندان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۵۸۹۳ سالمند دارای تست مثبت بوده‌ و ۶۵ هزار و ۷۶۰ سالمند از خدمات الکترونیکی بهره‌مند شده‌اند و ۶۴ هزار و ۱۵۶ سالمند خدمات غیرحضوری و ۱۴۵۵ سالمند بسته حمایتی دریافت کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟