ارتقای ظرفیت واحدهای تولیدی راهبرد ستاد تسهیل استان تهران است


ارتقای ظرفیت واحدهای تولیدی راهبرد ستاد تسهیل استان تهران است

شهرری - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: ارتقای ظرفیت واحدهای تولیدی با تامین مواد اولیه، منابع بانکی و افزایش شیفت کاری یکی از راهبردهای اصلی ستاد تسهیل استان تهران است.

به گزارش ایرنا، حشمت الله عسگری بامداد دوشنبه در بازدید از روند تولید شبانه شرکت سایپا پرس و چند واحد تولیدی شهرک صنعتی شمس آباد اظهار داشت: واحدهای تولیدی که سرمایه گذاری هنگفت کرده اند و هم اکنون نیز هزینه بیمه و مالیات پرداخت می کنند می توانند با افزایش شیفت موجب ارتقای بهره وری شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر به موضوع ارتقای بهره وری واحدهای تولیدی وقت کمی صرف شده است، عنوان کرد: تحلیلی که روی واحدهای تولیدی انجام شده بیانگر این موضوع است که ظرفیت تولید ٨٠ تا ٩٠ درصد کارخانجات استان تهران با چند شیفته کردن قابل افزایش است.

عسگری تاکید کرد: افزایش ظرفیت سرمایه گذاری شده از طریق افزایش بهره وری یکی از برنامه هایی است که می تواند به سرعت موجب منجر به جهش تولید شود.

این مسئول با بیان اینکه استان تهران کمترین میزان واحدهای تولیدی کشور را دارد، خاطرنشان کرد: ابتدای سال جاری ١٧ درصد واحدهای تولیدی استان تهران تعطیل و راکد بودند که با تلاش ستاد تسهیل استان این عدد امروز به ١٥ رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران شهرستان ری را با دارا بودن بزرگترین شهرک صنعتی کشور استراتژیک ترین شهرستان استان تهران در حوزه صنعت دانست و افزود: ری با داشتن منطقه ویژه و آزاد اقتصادی در آینده نزدیک شاهد تحولات خوبی خواهد بود، توسعه شهرک صنعتی شمس آباد به واسطه تامین آب آن می تواند موجب افزایش سرمایه گذاری در این شهرستان شود.

به گزارش ایرنا، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور و قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شب دوشنبه به همراه حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، حسین توکلی کِجانی فرماندار ویژه شهرستان ری، صادقی مدیر کل صمت استان تهران و جمعی مسئولان استانی و شهرستانی از روند تولید شبانه کارخانه سایپا پرس در باقرشهر و چند واحد تولیدی از جمله کارخانه تولید قطعات رادیاتور، شیر فلکه آب، پمپ، پله برقی و گیربکس خودرو، کارخانه تولید رنگ، کارخانه تولید شیشه و بلور و کریستال در شهرک صنعتی شمس آباد بازدید کردند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان به دلیل قرارگیری چندین شهرک و لکه صنعتی یکی از قطب صنعت استان تهران محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا