سه هزار میلیارد ریال در حوزه آبرسانی روستایی ایلام هزینه شد


سه هزار میلیارد ریال در حوزه آبرسانی روستایی ایلام هزینه شد

ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون اعتباری معادل سه هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای توسعه آبرسانی روستایی در این استان هزینه شده است.

نورالله تیموری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد ۱۲۵ روستای استان پیش از این دولت به صورت سیار آبرسانی می شدند که هم اکنون به ۲۲ روستا رسیده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و تخصیص به موقع اعتبارات طی ۲ سال آینده این عدد به صفر خواهد رسید و تمام روستاهای ایلام به اولین استان دارای آب قابل شرب تصفیه شده کشور خواهند بود.

وی افزود: ۹۸.۵ درصد از جمعیت روستایی با جمعیتی بیش از ۱۷۰ هزار نفر در ۴۹۸ روستای این استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام با اشاره به عملکرد شاخص بهره‌مندی آب از سال ۹۲ تاکنون یادآور شد: شاخص بهره‌مندی آب روستایی در این مدت از ۶۶ درصد به نزدیک ۸۰ درصد رسیده است.

تیموری با بیان اینکه هم‌اینک آبرسانی به ۲۲ روستا به صورت سیار انجام می‌شود، تاکید کرد: برنامه این شرکت برای ۲ سال آینده اتمام آبرسانی سیار در تمامی روستاهای تحت پوشش است.

وی با بیان اینکه شاخص بهره‌مندی آب در روستاهای این استان بالاتر از میانگین کشوری است، اضافه کرد: از ۵۵۲ روستای استان ۴۹۸ روستا تحت پوشش خدمات این شرکت قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام به اقدامات انجام شده در راستای پویش الف- ب ایران گفت: در این پویش ۱۳۶ روستای استان با جمعیتی افزون بر ۳۰ هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شدند.

هم اینک ۹۸.۵ درصد از جمعیت روستایی با جمعیتی بیش از ۱۷۷ هزار نفر در ۴۹۸ روستای استان ایلام تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

تعداد کل مشترکان آب روستایی استان ایلام ۴۵ هزار و ۵۴۴ مشترک است که از این شمار، ۸۸۵ مشترک عمومی و ادارات، یک هزار و ۵۸۷ مشترک تجاری و صنعتی و ۴۳ هزار و ۹۹ نیز مشترکان بخش مسکونی تشکیل داده اند.

منابع تامین آب روستایی استان ایلام ۱۶۶ منبع است که ۱۰۵ مورد آن را چشمه ها و ۶۱ مورد را چاه و قنات تشکیل داده است.

استان ایلام با ۲۰ هزار کیلومتر مربع گستره، حدود ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان ، ۲۵ شهر و ۶۰۰ روستا ساکن هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...