قرنطینه افراد مشکوک به کرونای انگلیسی در یزد


قرنطینه افراد مشکوک به کرونای انگلیسی در یزد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: همه افرادی که در تماس با بیمار مبتلا به کرونا انگلیسی بودند، در قرنطینه قرار دارند.

دکتر «ابراهیم سلمانی» ضمن اعلام این خبر، تصریح کرد: هرچند آزمایش‌های اولیه بیانگر شناسایی اولیه اولین مورد بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در استان است ولی این موضوع نیاز به تایید نهایی توسط انستیتو پاستور دارد.

وی ادامه داد: ‌پس از بررسی انجام شده و رهگیری صورت گرفته توسط کارکنان بهداشت، مشخص شد که ۱۱ نفر از اعضای خانواده این فرد نیز به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و اقدامات تشخیصی، درمانی و مراقبتی و قرنطینه افراد بلافاصله انجام شده و در حال حاضر بیماری تحت کنترل است.

سلمانی در ادامه خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته، ۳۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۹ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

وی افزود: متاسفانه در شبانه روز گذشته دو بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر، ۱۷۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، سلمانی در پایان با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تصریح کرد: در حال حاضر استفاده از ماسک در استان به ۶۱ درصد و رعایت فاصله اجتماعی به ۴۹ درصد رسیده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق