قهر با انتخابات مشکلات کشور را حل نمی‌کند


قهر با انتخابات مشکلات کشور را حل نمی‌کند

خرم‌آباد - ایرنا - یک فعال سیاسی در لرستان گفت: مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد که قابل انکار نیست اما قهر با انتخابات و شرکت نکردن در این رویداد سرنوشت ساز، این مسائل را حل نمی‌کند.

مسعود کریمی بیرانوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مردم اهل قهر کردن با صندوق آرا نیستند چراکه شرکت در انتخابات امری بدیهی و لازمه شهروند بودن است.

وی افزود: حضور نیافتن در انتخابات مشکلات را برطرف و حتی صورت مسئله را هم پاک نمی کند بنابراین رای مردم تعیین کننده است.

این مدرس دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: مردم ما اهل قهر کردن با سرنوشت خود نیستند و این را همیشه به بدخواهان و کج اندیشان نشان داده اند چراکه می دانند اگر برای خود تصمیم گیری نکنند، برای آنها تصمیم سازی خواهد شد.

کریمی بیرانوند تصریح کرد: در این صورت صحنه برای نقش آفرینی جریان و باندهای قدرت و ثروت در داخل و بدخواهان و دشمنان خارجی آماده می شود.

وی با بیان اینکه هر شخصی حق دارد راجع به سرنوشت خود نظر دهد ادامه داد: نعمت انتخابات در ایران آسان به دست نیامده است و همین حق انتخاب را پیشینیان ما نداشته اند.

دبیر کارگروه انتخاباتی یاوران اصلح لرستان گفت: شرکت در انتخابات حق مردم است و اکنون که این حق به شهروندان داده شده است در مقابل جامعه خود مسئول هستند و باید درست از آن استفاده کنند.

کریمی بیرانوند بیان کرد: در انتخابات و مشارکت سیاسی، تنها کمیت مهم نیست، بلکه کیفیت رای نیز اهمیت دارد به این معنا که موضوع تنها در تعداد شرکت کنندگان خلاصه نمی شود.

وی اضافه کرد: اصلح گرایی، راه حل جمع بستن میان مردم سالاری و شایسته گزینی است و در مردم سالاری دینی هر فردی حق دارد راجع به سرنوشت خود تصمیم بگیرد، اما داشتن حق رای و مشارکت سیاسی به خودی خود یک افتخار نیست، بلکه زمانی در جهت درست استفاده شود، یک ارزش خواهد بود.

وی اظهار کرد: بنابراین نمی شود به بهانه شایسته سالاری، مردم سالاری را نادیده گرفت، اما باید تلاش کرد تا انتخاب مردم به سمت اصلح گزینی هدایت شود.

این مدرس دانشگاه فرهنگیان لرستان ادامه داد: در تفکر اسلامی، شایسته سالاری به معنای مردم سالاری وجود ندارد، بلکه شایسته گزینی مطرح است، یعنی افراد اصلح باید از درون مردم سالاری به مسئولیت برسند و بعد از آن هم پاسخگو و خدمتگزار باشند.

کریمی بیرانوند گفت: البته اصلح گرایی تنها مختص انتخابات نیست و در انتصابات هم باید رعایت شود که بخش بزرگی از این مقوله مهم به عهده مسئولان امر، احزاب و دسته جات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

لرستان با ۱۱ شهرستان دارای ۹ حوزه انتخابیه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان