20 هزار هکتار سبزی و صیفی در لرستان کشت می‌شود


20 هزار هکتار سبزی و صیفی در لرستان کشت می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: 650 تا 670 هزار تن سبزی و صیفی سالانه از سطح 20 هزار هکتار زمین کشاورزی این استان برداشت می‌شود.

به گزارش ایرنا "جواد طهماسبی" روز دوشنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: به دلیل شرایط آب و هوایی ویژه لرستان هر ساله حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی آبی استان به کشت انواع صیفی و سبزیجات اختصاص می‌یابد.

وی گفت: به منظور صرفه جویی در مصرف، آبیاری به روش نوار تیپ و میکرو در دستور کار قرار دارد و استفاده از کودهای ریزمغذی جهت تولید محصول سالم، از برنامه های اصلی و اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی لرستان است.

طهماسبی به مشکلات و کاستی های فرآوری محصولات زراعی اشاره کرد و اظهار داشت: نبود مکان مناسب ذخیره سازی، انبارهای فنی و کانتینر های مخصوص باعث شده است تولیدات سیفی استان به صورت تازه خوری مصرف شود.

وی در مورد توسعه صنایع تکمیلی و غذایی گفت: به دلیل کمبود صنایع تبدیلی در استان، اغلب این محصولات به صورت خام فروشی مصرف یا به استان‌های همجوار عرضه می شوند.

وی تاکید کرد: از سرمایه ‌گذارانی که دارای اهلیت هستند دعوت می شود در این حوزه حضور یابند و سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز مجوزهای لازم را صادر خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در