شمار بیماران کووید19 بستری در خمین 2.5 برابر شد


شمار بیماران کووید19 بستری در خمین 2.5 برابر شد

خمین - ایرنا - رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین از 2.5 برابر شدن شمار بیماران بستری مبتلا به کووید19 در این شهرستان در بهمن نسبت به ماه قبل از آن خبر داد و گفت: این افزایش نشان می‌دهد که زنگ خطر خیز چهارم کرونا در این شهرستان به صدا در آمده است.

دکتر «مجتبی دیده‌دار» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۱ بیماری مبتلا به کووید ۱۹ در دی ماه سال جاری در بیمارستان این شهر بستری بوده‌اند که این رقم در بهمن به ۲۵ نفر افزاییش یافته است.

وی بر رعایت دقیق ضوابط بهداشتی در همه سنین تاکید و اضافه کرد: در بهمن ماه در گروه سنی زیر ۱۰ سال ۲ بیمار مبتلا کووید۱۹ در شهرستان شناسایی و کمترین سن بیمار به پنج سال رسیده است.

وی با بیان اینکه میانه سن مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در خمین به ۴۵ سال رسیده، ظهار داشت: بررسی آمارها نشان می‌دهد میانه سنی مبتلایان به کرونا در بهمن ماه ۲ سال کاهش یافته و بیشتر مبتلایان در گروه سنی ۳۰تا ۳۹ سال بوده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: بر اساس بررسی‌های بهمن ماه، شمار بیماران مبتلا به کووید۱۹ در اثر عادی انگاری، حضور در دورهمی‌ها و تجمعات؛ افزایش چشمگیری یافته است.
دکتر دیده‌دار از تزریق ۴۰ دُز (نوبت سر) واکسن روسی (اسپوتنیک وی) بین کادر درمان بیمارستان امام خمینی (ره) خمین در ۲ مرحله خبر داد و افزود: در مرحله اول ۱۰ دُز و در مرحله دوم ۱۲۰ دُز به شهرستان اختصاص یافت.
وی ادامه داد: ۳۰ دُز از این واکسن ها همزمان با سالروز ولادت حضرت علی (ع) بر اساس اولویت برای کادر درمان تزریق و بقیه آن نیز طی روزهای آتی طبق دستورالعمل تزریق خواهد شد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین بیان کرد: واکسیناسیون دلیلی بر پایان کرونا نیست و تنها کمکی برای کنترل بهتر بیماری کووید۱۹ است.
دکتر دیده‌دار خاطرنشان کرد: رعایت موازین بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تهویه مناسب در محیط‌های بسته مهمترین عامل پیشگیری و کنترل کووید۱۹ است.
شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی، در رنگ بندی وضعیت کرونا نارنجی(پر خطر) است.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشک یک میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۶۹ نفر تا ۱۰ اسفند ۹۹ در کشور به طور قطعی به بیماری کووید۱۹ و تعداد جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۷۳ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط