نفرات برتر مسابقات قهرمانی استقامت سوارکاری زنجان مشخص شدند


نفرات برتر مسابقات قهرمانی استقامت سوارکاری زنجان مشخص شدند

زنجان - ایرنا - رییس هیات سوارکاری استان زنجان گفت: رقابتهای قهرمانی استقامت سوارکاری این استان برگزار شد و با انتخاب نفرات برتر به پایان رسید.

محمدرضا رجبی خمسه، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این پیکارها، روز جمعه /۸ اسفند ماه جاری/ در مسافت استقامت ۴۰ کیلومتر و در محل باشگاه سوارکاری المپیک زنجان و با حضور ۱۶ سوارکار منتخب از شهرستان‌های زنجان و خرمدره، برگزار شد.

وی اظهار داشت: مسابقات قهرمانی استقامت سوارکاری استان با رعایت دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کرونا و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و با حضور نمایندگان فدراسیون این رشته ورزشی ازجمله رییس کمیته استقامت و مسوؤل مسابقات بین المللی و دامپزشک، برگزار شد و ۱۰ نفر از سوارکاران شرکت کننده موفق شدند بدون خطا مسیر را طی کرده و با موفقیت به خط پایان برسند.

رجبی خمسه، اظهار داشت: رقابت‌های استقامت ۸۰ کیلومتر نیز اواخر فروردین ماه با حضور ۱۰ سوارکار منتخب و در فضایی باز و با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی برگزار و نفرات برتر به ‌مسابقات قهرمانی کشور راه خواهند یافت.

وی تصریح کرد: اسب هایی که در مسابقات استقامت سوارکاری شرکت می کنند باید توانایی و قدرت بدنی برای طی مسیر طولانی را داشته باشند و در بین مسیر نیز میزان ضربان قلب اسب ها از سوی دامپزشک مورد معاینه قرار می گیرد که باید در هر دقیقه زیر ۵۶ ضربه باشد و اگر بیشتر باشد اجازه ادامه مسابقه داده نمی شود.

رییس هیات سوارکاری استان زنجان، گفت: پارسال قریب ۴۰۰ سوارکار به صورت آماتور و حرفه‌ای در این رشته ورزشی زنجان فعالیت داشتند که ۸۰ نفر آنان حرفه ای و مابقی به صورت آماتور بودند.

رجبی خمسه تعداد باشگاه‌های سوارکاری استان زنجان را ۱۶ باب اعلام کرد و با بیان اینکه زنجان از وجود ۲ باشگاه بزرگ برخوردار است که در هر کدام از آنها ۸۰ راس اسب نگهداری می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر اسب‌های ‌این استان از نژادهای مختلفی چون کرد، عرب، ترکمن، دوخون، پونی، آلمانی، سوئیسی، بلژیکی و هلندی، هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰ باشگاه سوارکاری در شهرستان زنجان، ۲ باشگاه در شهرستان ابهر، سه باشگاه در شهرستان خرمدره و یک باشگاه نیز در شهرستان سلطانیه قرار دارد، افزود: ۲۰ درصد از اسب‌های این استان از نژاد ترکمن، ۱۰ درصد عرب، ۱۰ درصد کرد، ۱۰ درصد خارجی و ۵۰ درصد مابقی نیز دوخون و بومی است.

رجبی خمسه تصریح کرد: اسب پونی ویژه سوارکاری کودکان، اسب عرب و کرد برای زیبایی، اسب‌های خارجی برای پرش، ترکمن به منظور کورس و پرش و دوخون نیز برای کورس، پرش و استقامت است. ‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل