شایعه‌سازی امنیت جامعه را برهم می‌زند


شایعه‌سازی امنیت جامعه را برهم می‌زند

کرمانشاه - ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به تاثیرات شایعه‌سازی در برهم زدن امنیت در جامعه، گفت: شکل‌گیری و ترویج سریع شایعات و اخبار کذب یکی از مسایل و آسیب‌هایی است که نقش بارزی در برهم زدن امنیت جامعه دارد.

«شهرام کرمی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا به شایعه‌سازی‌هایی که در یکسال گذشته درباره شیوع بیماری کرونا صورت گرفته اشاره‌ کرد و افزود: شایعه‌سازی ضمن تشدید بحران رخ داده از مدیریت صحیح بیماری جلوگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: در این راستا، در همان ماه‌های ابتدایی شیوع این بیماری، «کارگروه ویژه مقابله با شایعه‌سازان فضای مجازی» با محوریت شیوع بیماری کرونا در استان را در دستور کار قرار دادیم.

او اظهار داشت: این کارگروه در ماه‌های گذشته، ضمن رصد و پایش مستمر فضای مجازی، با مشاهده هرگونه موارد محتوایی همچون فیلم، خبر و عکس‌هایی که حاوی مطالب شایعه و کذب به قصد تشویش اذهان عمومی و افزایش نگرانی در جامعه بود، به شناسایی عاملین انتشار آن شایعات اقدام می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در ادامه گفت: پس از شناسایی عوامل شایعه‌ساز، در گام اول با ارسال پیامک و یا دعوت حسب مورد توجیه، تذکر و اخطار داده می‌شود و چنانچه متعاقبا با رصدهای میدانی مشخص شود که این افراد به رفتارهای غیرقانونی خود با اصرار ادامه می‌دهند، با مستندسازی و گردآوری ادله، احضار و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی یادآور شد: تاکنون افراد متعددی در این زمینه شناسایی و اقدامات قانونی در خصوص آنها لحاظ شده است.

کرمی تصریح کرد: در ماه های ابتدایی شیوع بیماری کرونا، اخبار جعلی و شایعات زیادی در رابطه با بیماری کرونا مطرح بود که خوشبختانه با اقداماتی که در دستور کار قرار دادیم، این موضوع اکنون تاحدودی کمرنگ‌تر شده است.

کرمانشاه یک روز دیگر بدون فوتی کرونا را سپری کرد

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در کرمانشاه ثبت نشده و امروز مجموع جانباختگان بر اثر ابتلا به این ویروس در رقم هزار و ۴۸۴ نفر باقی ماند.

«مهدی محمدی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از بستری‌ شدن ۵۳ نفر در شبانه روز گذشته با علایم ویروس کرونا خبر داد و افزود: همچنین در این مدت ۴۲ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

به گفته او اکنون ۱۴۵ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری هستند.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته پنج بیمار بستری و ۲۹ بیمار سرپایی مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در سطح استان کرمانشاه شناسایی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا