زنان مصر علیه آزار جنسی


نادین، زنی جوان از مصر است که اینستاگرام مجله تایم عکسی از او را منتشر کرده است

زنان مصر علیه آزار جنسی

شفاآنلاین>سلامت جنسی> نادین، زنی جوان از مصر است که اینستاگرام مجله تایم عکسی از او را منتشر کرده است. این عکس اشاره‌ به مقاله‌ای درباره اوست که در مجله تایم که به صد فرد پیشرو و برجسته سال 2020 پرداخته، منتشر شده است.

به گزارش شفاآنلاین: مونا هلتووی، روزنامه‌نگار، دراین‌باره می‌نویسد: «چند زن فعال شجاع در این سال‌ها توانسته‌اند مجموعه‌ای از آزار جنسی را که از سوی اوباش سازماندهی شده است، شناسایی کنند و به پلیس گزارش دهند»؛ اتفاقاتی که معمولا کمتر در کشورهایی این‌چنین، امکان بیان و مطرح‌کردن آن وجود دارد و تنها زنان هستند که باید سختی این تجاوزها و اهانت‌ها را تحمل کنند؛ اما اکنون، یک حساب کاربری در اینستاگرام با عنوان «Assault Police» این مسئولیت را بر عهده گرفته و فرصتی برای بیان مسائل این‌چنین شده است.

این حساب کاربری را نادین در تابستان 2020 تأسیس کرد و اکنون بیش از 240 هزار دنبال‌کننده دارد. نادین فقط 12ساله بود که بهار عربی به مصر رسید و اکنون 10 سال بعد از سرگونی حسنی مبارک و پس از آن مرسی و اتفاقات دیگر او معتقد است: «انقلاب دیگری در راه است؛ انقلابی که زنان این بار پیش‌برنده و آغازکننده آن هستند؛ انقلابی در برابر «آزارهای جنسی»، این بار زنان در برابر استبداد از نوع دیگر قیام می‌کنند».

این حساب کاربری به سکویی برای صدها بازمانده این اهانت‌ها و تجاوزها تبدیل شده است تا درباره خشونت جنسی در خانه یا اداره یا هر مکان دیگر صحبت کنند. زنانی که از نادین الهام گرفته‌اند و برای بیان رنج‌ها و مشکلات خود مجبور شده‌اند سال‌ها به‌تنهایی صبر کنند.

هنگامی که این صفحه را مرور می‌کنید، با مجموعه‌ای از حکایت‌ها و داستان‌های زنان روبه‌رو می‌شوید که هرکدام اتفاقی عجیب را بازگو می‌کند. در این صفحه همچنین فرصتی برای آموزش و تعلیم فراهم شده است، پوسترهایی که درباره باورهای عمومی جامعه است یا اخبار مردانی که به این اتهامات، محکوم شده‌اند و پس از سال‌ها سرانجام برای رفتارهای ناشایست خود قرار است مجازات شوند. بعضی از پست‌ها درباره مجازات‌های اندک است که قانون برای مردان متجاوز و بدرفتار در نظر گرفته است.

در بیو این حساب کاربری امکان امضای طوماری با هدف مقابله با آزار جنسی از هر شکلی قرار گرفته است. حتی برخی از زنان در این صفحه با شجاعت سعی کردند تصویر متجاوزان را برای شرمساری عمومی منتشر کنند که با استقبال عمومی مخاطبان روبه‌رو شده است. حتی یکی از تجربه‌های مشترک زنان در کشورهای مختلف را نیز به‌عنوان یک کار هنری در این حساب کاربری می‌توان دید؛ لباس روزانه یک زن مصری که با آن در مجامع عمومی حاضر می‌شود و با الفاظ و متلک‌هایی روبه‌رو می‌شود که حق هیچ زنی نیست. تلاشی برای آگاهی‌سازی و بهبود وضعیت زنان جوان.روزنامه شرق


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت