ستاد ملی مقابله با کرونا سفرهای نوروزی را ممنوع کند


ستاد ملی مقابله با کرونا سفرهای نوروزی را ممنوع کند

یک نماینده سابق مجلس گفت: معتقدم ستاد ملی مقابله با کرونا درباره سفرهای نوروزی باید سخت‌گیرانه برخورد کند و از فرصت تعطیلات نوروز برای قطع چرخه انتقال ویروس بهره ببرد و اجازه سفر در این ایام را ندهد.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا درباره نزدیک شدن ایام نوروز و چگونگی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سفرهای احتمالی نوروز، با بیان اینکه به وزارت بهداشت انتقاد وارد است، اظهار کرد: وقتی نخستین بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی شناسایی شد بلافاصله باید افرادی که با این فرد مبتلا در ارتباط بودند را قرنطینه می‌کردند. وزارت بهداشت هم‌اکنون اعلام می‌کند ویروس کرونای انگلیسی در بیشتر نقاط شیوع پیدا کرده است.

وی افزود: در کشوری مانند سوئد به محض اینکه نخستین فرد مبتلا به کرونا شناسایی شد، سیاست قرنطینه را در پیش گرفتند و حتی یک نفر فوتی هم ندارند. چرا می‌گذاریم ویروس ابتدا پخش شود و بعد به فکر چاره می‌افتیم؟ وزارت بهداشت متولی سلامت و ایمنی مردم است و برای کنترل ویروس کرونای انگلیسی باید بهتر عمل می‌کرد.

این نماینده سابق مجلس درباره سفرهای نوروزی، گفت: هم‌اکنون که ویروس کرونای انگلیسی شیوع پیدا کرده، تنها راه مقابله با آن قطع چرخه انتقال ویروس است و به همین دلیل باید مردم در خانه‌های خود بمانند. تجربه سال گذشته نشان داد که همکاری مردم با مصوبات ستاد ملی کرونا که در ایام نوروز به سفر نرفتند تا حد زیادی چرخه انتقال ویروس را قطع کرد و وضعیت را نسبت به ماه اسفند که تعداد مبتلایان و فوتی‌ها بالا رفته بود، بهبود بخشید.

بختیار تصریح کرد: هم‌اکنون هم با سفر نرفتن در ایام نوروز و ممنوع کردن آن از سوی ستاد ملی کرونا می‌توان چرخه انتقال ویروس کرونای جهش یافته و در کل ویروس کرونا را قطع کرد تا خدای ناکرده با موج چهارم کرونا مواجه نشویم. اگر بخواهیم کرونا را کنترل کنیم باید از شیوع بیشتر آن جلوگیری کنیم؛ به همین دلیل باید از سفرهای نوروزی پرهیز شود.

وی ادامه داد: درست است که مردم سختی‌های زیادی را در یک سال گذشته متحمل شده‌اند، اما اگر می‌خواهند عزیزان بیشتری را از دست ندهند باید پروتکل‌ها را بیشتر رعایت و از برخی تفریحات اجتناب کنند تا مضرات کرونا به حداقل برسد. معتقدم ستاد ملی مقابله با کرونا درباره سفرهای نوروزی باید سخت‌گیرانه برخورد کند و از فرصت تعطیلات نوروز برای قطع چرخه انتقال ویروس بهره ببرد و اجازه سفر در این ایام را ندهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان