کاهش بیش از حد جوجه‌ریزی در زنجان


کاهش بیش از حد جوجه‌ریزی در زنجان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: استان در زمینه جوجه‌ریزی از کاهش منفی 18 به منفی 4 رسیده است.

جواد تاراسی شامگاه دیروز (۱۰ اسفندماه) در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان، اظهار کرد: زنجان تنها استان در کشور است که قیمت مرغ تنظیم بازار در آن رعایت شده که البته این مسئله مشکلاتی را نیز به دنبال داشته است.

وی با اشاره به تولید مرغ گرم در استان، افزود: با توجه به میزان مورد نیاز بخش تقاضا، پیش‌بینی تولید مرغ برای مصرف مردم در نظر گرفته شده، به ‌طوری ‌که این پیش‌بینی برای تامین نیاز مردم در عید نوروز، ماه مبارک رمضان و انتخابات انجام شده است.

این مسئول ادامه داد: در زمینه جوجه‌ریزی از کاهش منفی ۱۸ به منفی ۴ رسیده است و در مورد نهاده‌های دامی نیز در استان مشکلی وجود ندارد.

تاراسی با اشاره به اینکه تولید تخم‌مرغ در زنجان کمتر از نیاز است، تصریح کرد: ۱۸ تن میزان تولید تخم‌مرغ در زنجان است که نیاز استان بیش از ۴۰ تن بوده و برای احداث واحدهای مرغ‌داری برای مرغ تخم‌گذار مجوز صادر شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در زمینه تولید گوشت قرمز و مرغ منجمد مشکلی نداریم، خاطرنشان کرد: تولید در این زمینه در زنجان بیش از نیاز استان بوده و ذخایر استراتژیک پشتیبانی امور دام برای مرغ منجمد مشکلی نداشته و برای گوشت نیز در حال تکمیل است.

مدیرکل غله استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به ذخیره‌سازی گندم در زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر برای دو ماه پس از چینش، ذخیره گندم در سیلوها موجود است.

محمد ایزدی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰۰ تن برنج هندی در زنجان توزیع شده است، گفت: ۱۰ هزار تن شکر نیز در این ایام توزیع شده است.

وی با بیان اینکه توزیع کالاهای اساسی در پایان سال در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: در این زمینه ۴۰۰ تن برنج هندی، ۴۰۰ تن برنج تایلندی و ۷۹۰ تن شکر توزیع می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس