نرخ میوه شب عید کمتر از قیمت بازار باشد


نرخ میوه شب عید کمتر از قیمت بازار باشد

استاندار زنجان تاکید کرد: نرخ میوه شب عید باید کمتر از قیمت بازار باشد.

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۱۰ اسفندماه) در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان، اظهار کرد: در اقلام شب عید تحت هیچ شرایطی نباید کمبود داشته باشیم. همچنین باید نظارت لازم انجام و ساماندهی ناظران ویژه عملیاتی شود.

وی افزود: بازرسان بسیج اصناف، تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت مکمل هم بوده و باید در رابطه با بازار، مسئولیت بپذیرند. در آستانه نوروز مدیران ذی‌ربط نظارت ویژه‌ای بر بازار داشته باشند که این مهم موجب خرسندی شهروندان می‌شود.

این مسئول ادامه داد: باید استان زنجان به لحاظ فرآورده‌های خام دامی تامین شود. همچنین باید مراعات کنند تا بخشی به لحاظ تامین این فرآورده‌ها، سهم بیشتری نسبت به بخش دیگری نداشته باشد.

حقیقی با بیان اینکه در بدترین شرایط قیمت‌ها را پایین نگه می‌داریم، تصریح کرد: شبانه در مسیرهای ارتباطی استان خودروهای حامل فرآورده را که در صدد خروج از استان بودند برگردانده‌ایم، چنانچه کسی غیر از تامین نیازهای استان چنین کاری کند، به دور از اخلاق است.

وی عنوان کرد: باید همه نیازهای استان به لحاظ فرآوردهای دامی تامین، سپس مازاد بر مصرف به سایر استان‌ها ارسال شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه نرخ میوه شب عید باید کمتر از قیمت بازار باشد، یادآور شد: چنانچه قیمت‌های مصوب میوه شب عید با بازار تفاوتی نداشت، بدون فوت وقت با مسئولیت خود، نرخ آن باید کمتر از قیمت بازار به مردم استان عرضه شود.

این مسئول اظهار کرد: از مسئولان اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری انتظار داریم در توزیع اقلام اساسی همه مناطق کم‌برخوردار در مرکز استان و همه شهرستان به طور ویژه مدنظر و مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه نظارت بر بازار و اصناف باید به طور ویژه سامان داده و میدانی شود، گفت: در حال حاضر ۶۰۰ تن روغن‌نباتی در انبار داریم که باید با مدیریت توزیع شود. این قلم کالای اساسی نباید به سایر استان‌ها ارسال شود؛ چرا که گرفتن مواد خام روغن بسیار سخت و دشوار است.

حقیقی تصریح کرد: نانوایی‌هایی که نیاز به آرد دارند نباید احساس کمبود کنند و واحدهایی که مازاد دارند، نباید سهمیه خود را خارج از نانوایی عرضه کنند که این مهم نیز نیازمند نظارت ویژه است.

وی خاطرنشان کرد: باید به سیلوها نظارت ویژه شده تا شخصی جرأت تخلف در رده‌های مختلف را نداشته باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر