ارائه 270 خدمت الکترونیکی به 85 هزار سالمند زنجانی


ارائه 270 خدمت الکترونیکی به 85 هزار سالمند زنجانی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: 270 نوع خدمت به صورت الکترونیکی به 85 هزار سالمندان ارائه شده است.

مسیح‌الله سلطانی شامگاه دیروز (۱۰ اسفندماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به‌ صورت ویدئوکنفراس برگزار شد، با اشاره به اینکه ۲۳۲۵ نفر از سالمندان شناسایی شده در استان زنجان بدون پوشش حمایتی هستند، اظهار کرد: با توجه به رایگان بودن پوشش بیمه‌ای از سوی اداره‌کل بیمه سلامت استان، بیش از ۷۲ هزار سالمند تحت پوشش این بیمه قرار دارند و تعداد سالمندان تحت پوشش دستگاه‌های اجرایی نیز حدود ۳۸ هزار نفر بوده و ۱۳۹ خدمت به این افراد ارائه شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار نفر از سالمندان استان اعم از سرپایی و بستری دارای تست مثبت کرونا بودند، افزود: گفتنی است از ۱۰ هزار نفر، ۲۲ نفر در نقاهت‌گاه‌های استان قرنطینه شدند و ۲۵ هزار و ۴۴۸ نفر نیز در قرنطینه معکوس منزل بوده‌اند.

این مسئول با اشاره به ارائه خدمات الکترونیکی توسط ۱۲ دستگاه اجرایی در حوزه سالمندان، تصریح کرد: ۲۷۰ نوع خدمت به‌ صورت الکترونیکی به ۸۵ هزار سالمندان ارائه شده است و حدود ۳۲۲ مورد انواع خدمات غیرحضوری به سالمندان ارائه و ۷۱ هزار سالمند نیز از این خدمات غیرحضوری استفاده کردند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه ۶۳۲۶ سالمند خدمات دارویی و دستگاه اکسیژن و ۴۶ هزار و ۹۲۶ سالمند نیز بسته حمایت مالی دریافت کرده‌اند، ادامه داد: گفتنی است در حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی، ۶۹ ساعت برنامه مختلف تولید و پخش شده و بیش از ۲۰۰ هزار پیامک آموزشی نیز توسط دستگاه‌های اجرایی استان به سالمندان ارسال شده است.

سلطانی در رابطه با اقدامات انجام شده در حوزه سالمندان استان، اظهار کرد: تهیه بسته‌های معیشتی و پرداخت کمک‌های معیشتی، ارائه کمک‌های بلاعوض، ویزیت در منزل، مناسب‌سازی محیط سالمندی، انجام مراقبت‌های بهداشتی، تهیه دارو و تحویل در محل، ارائه خدمات مشاوره و روان‌شناسی توسط مددکاران اجتماعی، بهره‌گیری از ظرفیت مجازی، ارسال ۲۰۰ هزار پیام آموزشی و غیره است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم‌نهاد، خیریه‌ها و گروه‌های جهادی در ارائه خدمات به سالمندان و تدوین برنامه عملیاتی اجرایی، خاطرنشان کرد: در حوزه امور سالمندان ۱۷ دستگاه اجرایی متولی ساماندهی مسائل و مشکلات سالمندان هستند که در این زمینه ۱۲ دستگاه گزارش‌های مربوطه خود را ارائه کرده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403