حذف استان سیستان و بلوچستان از مسیر انتقال آب دریای عمان کذب است/ توانمندی ایران در تامین آب استان‌های شرقی


حذف استان سیستان و بلوچستان از مسیر انتقال آب دریای عمان کذب است/ توانمندی ایران در تامین آب استان‌های شرقی

نماینده زاهدان در مجلس اظهار کرد: شایعاتی در سطح استان و کشور مطرح شده که این استان از مسیر خط انتقال آب دریای عمان که قرار است از 3 استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی عبور کند، حذف شده است. این اتفاق موجب ایجاد جو روانی بسیار بد در این استان محروم کشور و ناامیدی و یاس در بین کشاورزان سیستان و بلوچستانی شد.

حذف استان سیستان و بلوچستان از مسیر انتقال آب دریای عمان کذب است/ توانمندی ایران در تامین آب استان‌های شرقی
گروه نفت و انرژی بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ فداحسین مالکی، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون شایعات اخیر مبنی بر حذف استان سیستان و بلوچستان از مسیر انتقال آب دریای عمان به استان خراسان رضوی، به بازارنیوز گفت: ماجرای حذف سیستان و بلوچستان از مسیر انتقال آب دریای عمان به استان خراسان رضوی، کذب است. شایعاتی در سطح استان و کشور مطرح شده که این استان از مسیر خط انتقال آب دریای عمان که قرار است از ۳ استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی عبور کند، حذف شده است. این اتفاق موجب ایجاد جو روانی بسیار بد در این استان محروم کشور و ناامیدی و یاس در بین کشاورزان سیستان و بلوچستانی شد.

وی افزود: طی صحبتی که روز گذشته با آقای نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم، این خبر از سوی وی تکذیب شد و تاکید کرد که دولت مصمم است این انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان حتما انجام گیرد. در این گفتگو مراتب نگرانی و اعتراض مردم سیستان و بلوچستان به وی منتقل شد.

مالکی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان با کمبود شدید آب شرب و آب کشارزی، هم در جنوب و هم در شمال استان مواجه است و این شایعات باعث ایجاد فضای ناامیدی و مشکلات بسیار شدیدی در این استان می‌شود. این انتقال آب می‌تواند امید تازه‌ای به مردم این استان تزریق کند. همچنین این اتفاق، به گوش کشور‌های همسایه می‌رساند که ایران از توانمندی لازم برای تامین نیاز‌های مردم خود بهره‌مند است.

نماینده زاهدان در مجلس، از احضار وزیر نیرو به مجلس برای ارائه توضیحات خبر داد و اظهار کرد: ما برای اطمینان خاطر از این اقدام، کار‌های لازم در مجلس شورای اسلامی برای طرح سوال از وزیر نیرو پیرامون این موضوع انجام شد و به امضای تعداد زیادی از نمانیدگان رسید؛ لذا برای پیگیری دقیق و خروج این پروژه بزرگ از بلاتکلیفی، باید آقای اردکانیان در مجلس به زودی به مجلس احضار شود و ما مصر هستیم که این انتقال انجام بگیرد.

مالکی ضمن گلایه از مسئولین وزارت نیرو، تصریح کرد: این شایعات، به دلیل صحبت‌هایی بوده که از بدنه وزارت نیرو انجام شده که در بین مردم پخش شده که قرار است استان کرمان، جایگزین استان سیستان و بلوچستان در مسیر انتقال آب باشد.

پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در