شیوع خوشه ای کرونا در رودبار و روسر/ مراجعه دیر افراد به بیمارستان


شیوع خوشه ای کرونا در رودبار و روسر/ مراجعه دیر افراد به بیمارستان

معاون علوم پزشکی گیلان، خوشه ای بودن شیوع کرونا را نوعی همه گیری در خانواده ها و همسایگان دانست و افزود: برای تبدیل نشدن رودبار و رودسر به وضعیت قرمز، مردم و ادارات این شهرستان ها پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نارنجی شدن دو شهرستان رودبار و رودسر، اظهار کرد: در این دو شهرستان به دلیل گستردگی خاص و صعب العبور بودن برخی از مناطق آن، شاهد خوشه هایی از بیماری کرونا هستیم.

وی خوشه ای بودن شیوع کرونا را نوعی همه گیری در خانواده ها و همسایگان دانست و افزود: برای تبدیل نشدن رودبار و رودسر به وضعیت قرمز، مردم و ادارات این شهرستان ها پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست برای پیشگیری از قرمز شدن شهرها دو کار را جدی بگیرند و اضافه کرد: افراد با مشاهده اولین علائم سرماخوردگی به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند. این مراکز همه شهرستان های گیلان از جمله رودبار و رودسر نیز فعال هستند.

حیدرزاده، با تاکید بر لزوم رعایت دقیق شرایط ایزوله برای خانواده های دارای تست مثبت، خاطرنشان کرد: اگر افراد مبتلا به کرونا ایزوله را رعایت نکنند، خوشه های بیماری تبدیل به یک آتش سوزی بزرگ شده و کل شهر و استان را قرمز می کند.

وی با اشاره به وضعیت حساس رودبار و رودسر، گفت: شهرستان های مرزی با شهرستان های مجاور خود در استان های دیگر ارتباطات خانوادگی دارند و همین رفت و آمدهای فامیلی موجب ایجاد خوشه های کرونا شده است.

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه علائم و راه های انتقال کرونای قبلی و کرونای انگلیسی مانند هم است، عنوان کرد: هر دو نوع کرونا همچنان فعال بوده و قابلیت انتشار بالا دارند، اما کرونای انگلیسی سریع تر سرایت می کند.

حیدرزاده، از بستری بودن ۳۰۷ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان و بستری ۷۷ نفر در ICU خبر داد و اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته ۷۰ بیمار جدید را بستری کردیم که ۱۰ درصد آنان را به ICU بردیم. این مسئله نشان دهنده مراجعه دیرهنگام به بیمارستان بوده لذا افراد با شروع علائم بیماری به پزشک مراجعه کنند تا درمان بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات هولناک از جنایات اشغالگران در گورهای دسته‌جمعی غزه