نبود آمار مشخص از تعداد سالمندان استان مرکزی یک نقیصه جدی است


نبود آمار مشخص از تعداد سالمندان استان مرکزی یک نقیصه جدی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: نداشتن آمار مشخص تعداد سالمندان استان یک نقیصه جدی است که ثبت احوال می‌تواند این آمار را احصا کرده و در اختیار بهزیستی قرار دهد.

بهروز اکرمی روز دوشنبه ۱۱ اسفند در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی، اظهار کرد: استان مرکزی جزو سه استان نخست سالمند کشور است و مدیریت این شرایط نیازمند تصمیمات و اقدامات و کارویژه است. فعالیت‌ها در این حوزه باید بسیار پررنگ باشد چراکه رتبه استان در این رابطه بالاست.

وی افزود: برنامه ریزی دقیق نیازمند آمار دقیق است و تمامی دستگاه ها موظف هستند آمار سالمندان دستگاه خود را تجمیع کنند.

معاوم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: پس از مشخص شدن تعداد سالمندان، این قشر باید بر اساس نیازها به گروه‌هایی تقسیم شوند و بر اساس اولویت برای نیازها برنامه مناسب تدوین شود.

اکرمی با بیان اینکه بازنشسته‌های دستگاه‌های اجرایی جزو سالمندان محسوب می‌شوند، اضافه کرد: انجام برخی اقدامات در خصوص سالمندان به اعتبار و مصوبه نیاز ندارد و تنها نیازمند اراده مدیر دستگاه است.

وی ادامه داد: بازنشسته‌های دستگاه‌های اجرایی معدن تجارب اجرایی هستند و دستگاه ها می‌توانند هرچند وقت یکبار بازنشسته‌ها را گرد هم جمع کرده و از تجارب آنها استفاده کنند، اینکار می‌تواند تاثیر مثبتی بر روحیه سالمندان نیز داشته باشد.

اکرمی اضافه کرد: سالمندان بویژه در این شرایط قرنطینه و کرونایی نیازمند گفت و گو با یکدیگر هستند چراکه در خانه ماندن تاثیرات منفی بر روحیه سالمندان دارد و باید تدابیر ویژه جهت اوقات فراغت آنها اتخاذ شود.

وی در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: گسترش کتابخانه‌ها اقدام خوبی است، اما باید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز تمرکز کرد، ممکن است به هر دلیلی امکان مراجعه مردم به کتابخانه وجود نداشته باشد و باید راهکارهایی جهت حرکت کتابخانه ها به سمت مردم اندیشید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت شبکه شاد با برگزاری مسابقات کتابخوانی می‌توان به ترویج کتابخوانی در بین دانش آموزان نیز کمک کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...