معاون وزیر آموزش و پرورش:بخش تربیتی دانش آموزان با شیوع کرونا آسیب دید


معاون وزیر آموزش و پرورش:بخش تربیتی دانش آموزان با شیوع کرونا آسیب دید

ساوه - ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: شیوع ویروس کرونا و قطع ارتباط فیزیکی و حضوری دانش آموزان با معلمان و مدرسه باعث شد در حوزه تربیتی و پرورشی آسییب های جدی متحمل شویم.

به گزارش ایرنا، «علیرضا کاظمی» روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه که در فرمانداری برگزار شد، افزود: آموزش و پرورش در انتقال فرهنگ، جامعه پذیری، تامین سرمایه انسانی نقش غیرقابل انکاری دارد است و مقام معظم رهبری نیز همواره بر اهمیت این موضوع تاکید داشته اند.

وی اظهار کرد: مساله تربیت به دلیل اینکه تابع متغیرهای زیادی است، کاری سخت و پیچیده به شمار می رود و باید با لطافت و دقت در کنار تعلیم و آموزش به آن پرداخته شود.

وی افزود: آموزش و پرورش در حقیقت یک نهاد فراجناحی است و با کمک همه دستگاه‌ها فعالیت می‌کند و باید از همه مسئولانی که در این حوزه دغدغه دارند قدردانی کنیم.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، آسیب دیدن بخش تربیتی یکی از ضربه‌های اصلی کرونا بود که به واسطه جدا شدن دانش‌آموزان از فضای واقعی، پرورش و تربیت دانش آموزان با مشکلاتی مواجه شده است.

کاظمی، بزرگترین دستاورد نظام آموزشی کشور در دوران کرونا را راه‌اندازی شبکه شاد با ضریب نفوذ بسیار بالا عنوان کرد و افزود: حوزه فرهنگی و پرورشی و نقش معلمان در تربیت نیروی انسانی دارای اهمیت فراوانی است که باید در این راستا با نگاهی نو و برنامه‌ریزی های لازم در سطح کلان برای نقش‌پذیری، تربیت و همچنین شکوفایی در بخش‌های مختلف و اوقات فراغت فضایی جدید ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: باید با تمرکز بر روی مسائل اصلی فرهنگی از قبیل توسعه و ترویج فرهنگ شهادت و حجاب در راستای تربیت فرزندان این مرز و بوم و همچنین کاستن از آسیب های اجتماعی به عنوان مساله ای نگران کننده اقدام شود که در این زمینه به تحلیل دقیق و برنامه‌ریزی نیازمند هستیم.

وی کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی در مناطقی چون ساوه را از مشکلات حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: برای جبران این کاستی ها و تقویت حوزه های فرهنگی و آموزشی در تلاش هستیم تا اعتبارات مناسبی اختصاص دهیم و برای تامین نیروی انسانی بومی شهرستان ساوه نیز اقدام ویژه خواهیم کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با وجود شیوع کرونا و مجازی شدن آموزش ها اما تلاش کردیم برنامه های فرهنگی و جشنواره های در سطح ملی را با رعایت موازین بهداشتی همچنان اجرا کنیم و نمونه آن هم برگزاری جشنواره علمدار با حضور حدود ۱۲۰ هزار دانش آموز بود.

در شهرستان ساوه ۵۴ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06