مبتلایان کرونای انگلیسی در خمینی‌شهر به دو نفر رسید


مبتلایان کرونای انگلیسی در خمینی‌شهر به دو نفر رسید

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان خمینی‌شهر گفت: دو نفر مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی در شهرستان خمینی‌شهر شناسایی شده‌اند که توسط تیم واکنش سریع در منزل قرنطینه و تحت مداوا هستند.

محسن روحانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأیید اینکه دومین نفر مبتلا به کرونای انگلیسی در خمینی‌شهر شناسایی شده است، اظهار کرد: ابتلای دومین نفر به کرونای انگلیسی ۱۰ اسفند در خمینی‌شهر تأیید شد و هر دو نفر مبتلا، توسط تیم واکنش سریع در منزل قرنطینه و تحت مداوا هستند.

وی افزود: با توجه به ارتباط مردم خمینی‌شهر و خوزستان و ورود تعداد زیادی از استان خوزستان به این شهر، بیم آن می‌رود که شهرستان در شرایط حاد قرار بگیرد و به همین دلیل رعایت قرنطینه افراد مشکوک و رعایت بهداشت توسط شهروندان به شدت تأکید می‌شود.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان خمینی‌شهر با بیان اینکه قدرت ویروس کرونای انگلیسی بسیار بیشتر از نمونه چینی است، گفت: تاکنون چهار سویه جهش یافته از ویروس کرونا به نام‌های "انگلیسی، آفریقایی، برزیلی و کالیفرنیایی" در سطح جهان شناسایی شده‌اند که بنا بر پژوهش‌ها و مشاهدات جاری سویه انگلیسی ویروس کرونا خطر همه‌گیری و مرگ‌آوری بیشتری از سه نوع دیگر دارد. شدت و قدرت بیماری‌زایی گونه انگلیسی ۱۰ تا ۱۲ برابر همتای چینی خود است و ۷۲ ساعته بیمار را به بیمارستان می‌کشاند.

وی تصریح کرد: گونه چینی ویروس کرونا بعد از ۱۴ روز بیمار را به بیمارستان می‌کشاند. کرونای انگلیسی از نظر بالینی تفاوتی با نوع گذشته ندارد و نگرانی‌ها بابت سرایت‌پذیری و قدرت زیاد انتقال این ویروس جهش ‌یافته است. تب، سرفه و مشکلات تنفسی از علائم این بیماری است و در کودکان علائم گوارشی برجسته‌تر است.

روحانی با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز و تردد مردم در بازارها، اظهار کرد: مردم شستن دست‌ها، فاصله گذاری و استفاده از ماسک را باید بیش از پیش رعایت کنند. حتی یک علامت ممکن است نشانه ابتلا به بیماری کرونا باشد پس همشهریان با شروع علائم بلافاصله به مراکز منتخب نمونه‌گیری کووید در سراسر شهرستان که خدمات رایگان ارائه می‌دهند مراجعه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام