رشد 25 درصدی ایجاد اشتغال توسط کمیته امداد


رشد 25 درصدی ایجاد اشتغال توسط کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: تمام کمک های مردمی که به دست کمیته امداد می رسد در اختیار مددجویان قرار می گیرد و هیچ یک از کمک های مردم به کمیته امداد استان اصفهان از استان خارج نمی شود.

کریم زارع امروز (دوشنبه-۱۱ اسفندماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حمایت های کمیته امداد با همراهی مردم توانسته در طول یک سال گذشته و بحران ناشی از کرونا بسیاری از نیازمندان را تحت پوشش قرار دهد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۳۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان است، ادامه داد: کمیته امداد ایجادکننده فقر نیست و منشا فقر در جامعه ناشی از عوامل مختلفی است و رویکرد کمیته امداد توانمندسازی افراد جامعه است.

به گزارش ایسنا، زارع با اعتقاد بر اینکه معتقدیم اگر نتوانیم افراد را به باور توانمندی برسانیم، چرخه فقر ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: توانمندسازی در کمیته امداد از لحاظ فکری تا مسائل اقتصادی و ایجاد شغل را در بر می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کرده ایم که نسبت به سال گذشته رشد ۲۵ درصدی داشته است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با تاکید بر اینکه کرونا بحران بسیاری در زمینه اشتغال افراد ایجاد کرده است، تصریح کرد: تمرکز کمیته امداد بر اشتغال خُرد و با تاکید بر اشتغال خانگی است و بر حفظ نقش مادری بانوان سرپرست خانوار در کنار اشتغال آنها تاکید فراوان داریم.

زارع یکی از رویکردهای مهم توانمندسازی کمیته امداد را توجه به بحث مسکن اعلام کرد و گفت: با همکاری های انجام شده بحث ساخت ۱۱۵۰ مسکن روستایی در دست اجرا است و اکنون بیش از ۶۰۰ خانه عملیاتی شده که تا قبل از پایان سال، ۱۰۰ خانه تقدیم مددجویان می شود.

وی ادامه داد: امسال به دلیل مشکلات ناشی از کرونا کمک های مومنانه طی ماه های رمضان، محرم و صفر و در دو مرحله با کمک خیرین، بسیج و ... بیش از ۶۰ میلیارد تومان در قالب سبد غذایی ارائه شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان، یکی از دغدغه های کمیته امداد را تهیه وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان تحت پوشش اعلام کرد و افزود: حدود ۳۰ هزار دانش آموز تحت پوشش در استان داریم که برای تهیه تبلت و گوشی دچار مشکل بودند.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی ها ۵ هزار دانش آموز شناسایی و تاکنون حدود ۴ هزار تبلت با کمک خیرین، دستگاه ها و صنایع خریداری کرده ایم که ۲ هزار تبلت از طریق مجموعه های فولاد و پالایش نفت خریداری شده است.

زارع همچنین افزود: در بحث توانمندسازی بحث تشکیل خانواده را مدنظر قرار داده ایم و اکنون هیچ فردی پشت نوبت کمک در این بخش نداریم.

وی با تاکید بر کمک های مردمی، تصریح کرد: در هر زمینه ای که مردم پای کار باشند موفق خواهیم بود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان به ابتکار عمل جدید در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: مراکزی توسط معتمدین مردم با رهبری کمیته امداد مدیریت می شود و تاکنون این مراکز بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان کمک را جمع آوری و بین نیازمندان توزیع کرده اند.

وی اظهار کرد: امسال ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب مستمری به خانواده ها کمک شده است.

زارع از افتتاح اولین مرکز نیکوکاری در مدارس و چهارصدمین مرکز نیکوکاری خبر داد و گفت: این مرکز فردا افتتاح می شود.

وی یکی دیگر از رویکردهای جدید کمیته امداد را بحث کمک های قرض الحسنه اعلام کرد و گفت: با تاسیس صندوق امداد ولایت به شکل واقعی، وام قرص الحسنه را بدون هیچ کارمزد و ودیعه گذاشتن سپرده با اقساط بلندمدت پرداخت می کنیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان افزود: تاکنون بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان در سال جاری وام پرداخت کرده ایم. سقف وام ها ۳۰ میلیون تومان و در زمینه اشتغال تا ۵۰ میلیون تومان است.

زارع به جشن نیکوکاری که هرسال برگزار می شود اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر روش الکترونیکی بستر راحتی برای جذب کمک های مردم فراهم کرده است. خیران می توانند با شماره *۸۸۷۷*۱*۰۳۱# و یا شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۲۵۰۹ کمک های خود را ارائه دهند.

وی اضافه کرد: ۱۳ اسفند به صورت نمادین در یکی از مدارس و از طریق شبکه شاد طرح جشن نیکوکاری با شعار عیدی برای همه را شروع می کنیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان ادامه داد: ۱۴ اسفند ماه پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی را خواهیم داشت و روز جمعه نیز در نماز جمعه در خدمت مردم خواهیم بود.

وی، اختتامیه جشنواره نماز، حمایت از نخبه های تحت پوشش و برگزاری طرح اکرام و محسنین را از دیگر برنامه های کمیته امداد اعلام کرد و گفت: در طرح محسنین بیش از ۸۰ هزار حامی حدود ۳۰ هزار کودک را تحت پوشش داده اند و برنامه این است تا پایان سال ۲ هزار فرزند بدون حامی تحت پوشش قرار گیرند و امیدواریم تا پایان رمضان این کودکان دارای حامی شوند.

زارع کمک به اقشار آسیب دیده در حوادث را از دیگر وظایف کمیته امداد اعلام کرد و افزود: امسال مراجعات بیشتر بود و در بحث کمک های مردمی تنها نبودیم. به جرات می توان گفت نه تنها کمک ها کم نشده، بلکه رشد قابل توجهی داشته است.

وی به تحت پوشش بودن بیش از ۶ هزار بیمار صعب العلاج در استان اشاره کرد و افزود: این افراد نیاز به کمک بیشتری دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲۰ هزار خانواده تحت پوشش داریم که در قالب های مختلف کمک دریافت می کنند. مددجویان ما علاوه بر بیمه اصلی، درصدی از هزینه های درمان آنها پوشش داده می شود.

وی گفت: برای مادران باردار و شیرده و کودکان زیر ۵ سال با کمک وزارت بهداشت برنامه مخصوص داریم، همچنین مشاوره و استفاده از خدمات تخصصی با کلینیک های مختلف را از طریق قرارداد با این مراکز فراهم کرده ایم.

زارع اظهار کرد: در نیمه نخست امسال حدود ۵ یا ۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض با حمایت خیرین داشته ایم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان تاکید کرد: با کمک خیرین ۲ هزار هزینه تعمیرات مسکن و بخشی کمک هزینه خرید مسکن در شهرهای بزرگ انجام شده است و امسال با وجود پیش بینی ما در بیشتر سرفصل ها رشد قابل توجه داشتیم و از کمک خیرین استفاده کرده ایم.

وی به تفاهم نامه با دانشگاه های مختلف اشاره کرد و گفت: ۶ هزار دانشجو و طلبه تحت پوشش داریم.

زارع خاطرنشان کرد: تمام کمک های مردمی که به دست کمیته امداد می رسد در اختیار مددجویان قرار می گیرد و هیچ یک از کمک های مردم به کمیته امداد استان اصفهان از استان خارج نمی شود.

وی از رشد ۱۵ درصدی صدقات در استان خبر داد و گفت: در اکرام نیز رشد ۸۰ درصدی داشته ایم که نشانه اعتماد مردم به ما است، همچنین مجموع کمک های مردمی در شکل های مختلف ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که با احتساب مراکز نیکوکاری ۴۰۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی