افزایش روند بیماریابی در خدابنده


افزایش روند بیماریابی در خدابنده

فرماندار خدابنده با اشاره به جولان کرونای انگلیسی در کشور، گفت: با دقت به دنبال بیماریابی در این شهرستان هستیم تا وضعیت فعلی در ثبات بماند.

ایوب بیگدلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر خدابنده در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، اظهار کرد: با جولان کرونای انگلیسی در کشور، تیم‌هایی که در قالب طرح شهید سلیمانی در این شهرستان فعالیت می‌کنند، به شدت به دنبال بیماریابی با تست سریع و PCR هستند تا وضعیت پایدار را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه فردی که تست PCR آن مثبت باشد، در حدود ۱۷ نفر از کسانی که با بیمار در ارتباط بودند تست کرونا از این افراد گرفته می‌شود، تصریح کرد: نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت روستانشین هستند که در این راستا کارشناسان واحد بهداشت و بهورزان به خوبی شیوع ویروس کرونا را در این مناطق کنترل می‌کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه مسافرانی که از استان قزوین به این شهرستان وارد می‌شوند، در مبادی ورودی‌، تست سریع از این افراد گرفته می‌شود، گفت: به دلیل هم‌مرز بودن روستاهای بویین‌زهرا و آوج با شهرستان خدابنده، افرادی که برای انجام آزمایش‌های ازدواج از این مناطق به خدابنده مراجعه می‌کنند، از این افراد نیز تست کرونا گرفته شده و بعد از مشخص ‌شدن نتیجه، خدمات به این افراد ارائه داده می‌شود.

بیگدلی با بیان اینکه در این منطقه رعایت پروتکل‌ها توسط مردم به ۸۰ درصد رسیده است، عنوان کرد: این در حالی است که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی طی دو ماه گذشته در این شهرستان ۹۵ درصد بود که لازم است در این راستا، با وجود کرونای انگلیسی در برخی از استان‌ها، مردم بیش از پیش و جدی‌تر از قبل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

فرماندار خدابنده با اشاره به اینکه ویروس جهش‌یافته انگلیسی بسیار وحشت‌ناک است و اگر پیک چهارم همراه با ویروس جهش یافته باشد، کنترل آن در این منطقه که از زیرساخت‌های کمی برخوردار است، سخت خواهد بود، اضافه کرد: در این راستا سعی می‌کنیم از طریق اعلام عمومی و با استفاده از بلندگوهای ثابت و سیار در روستاها و نظارت مستمر در سطح شهر، مردم را به رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی بیشتر از قبل سوق دهیم تا با موج چهارم روبه‌رو نشویم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون