دانشجویان باید حداقل یک ترم در بخش صنایع فعالیت داشته باشند


دانشجویان باید حداقل یک ترم در بخش صنایع فعالیت داشته باشند

قبادیان گفت: باید آموزش عالی ایران را به گونه‌ای سوق دهیم تا دانشجویان حداقل یک ترم در بخش صنایع فعالیت داشته باشند.


قبادیان گفت: باید آموزش عالی ایران را به گونه‌ای سوق دهیم تا دانشجویان حداقل یک ترم در بخش صنایع فعالیت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز (دوشنبه، ۱۱ اسفند) تفاهم نامه همکاری وزارت صمت و دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور قبادیان، معاون آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای امضا شد.

در این مراسم قبادیان، معاون آموزش و پژوهش وزارت صمت اظهار کرد: در گذشته وزارت صمت با وزارت علوم ۳ تفاهم نامه از قبیل ایجاد فرصت مطالعاتی استادان، هدفمند شدن پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی در بازار کار و حضور دانشجویان فنی و حرفه‌ای در بازار کار منعقد کرده است.

او افزود: در میان دانشگاه‌های متنوع کشور دانشگاه فنی و حرفه‌ای نزدیک‌ترین دانشگاه به تربیت نیروی مهارتی بوده و ارتباط خوبی با صنعت و جامعه دارد، همچنین دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید بازوی توانمند علمی، فنی و مهارتی برای وزارت صمت باشد.

قبادیان تصریح کرد: در سال‌های اخیر همکاری بین وزارت صمت و دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیشتر شده و در صدد هستیم با این همکاری نیاز واقعی صنعت رفع شود، براین اساس تقاضای وزارت صمت برای تربیت نیروی مهارتی و جذب در بازار کارنیز بیشتر شده است.

معاون آموزش و پژوهش وزارت صمت دامه داد: باید بتوانیم آموزش‌ها را در بخش عملی و اجرایی به سمت و سوی بازار کار و صنعت سوق دهیم.

او گفت: باید آموزش عالی ایران را به گونه‌ای سوق دهیم تا دانشجویان حداقل یک ترم در بخش صنعت، معدن و تجارت فعالیت داشته باشند چرا که بیش از یک سوم بخش اقتصادی کشور مربوط به وزارت صمت است، از این رو دانشجویان باید بتوانند با فعالیت در بخش صمت با نیاز‌های کشور آشنا شده و برای رفع آن‌ها بکوشند.

بیشتر بخوانید

دانشگاه‌ها نباید ارتباط خود را با جامعه محدود کنند حذف رشته‌های منسوخ شده دانشگاهی/ تربیت دانشجویان ایرانی به روز نیست

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک