سنندج در راه استقبال از بهار


سنندج در راه استقبال از بهار

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: به منظور خدمت رسانی به شهروندان و ارتقاء سیما و منظر شهری زیبا و نشاط و شادابی میان شهروندان در آستانه سال نو این شهرداری در قالب طرح استقبال از بهار تمهیدات ویژه ای اندیشیده است.

لقمان حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال امسال نیز به مثابه هرسال علاوه بر ارائه خدمات عمومی در سطح شهر اقداماتی در راستای خدمات رسانی بهینه به شهروندان و ارتقاء سطح رضایتمندی آنان در دستور کار قرار دارد.

حیدری گفت: علیرغم شیوع ویروس کرونا ستاد استقبال از بهار شهرداری سنندج به منظور خدمت رسانی به شهروندان و ارتقاء سیما و منظر شهری زیبا و نشاط و شادابی میان شهروندان در آستانه سال نو تمهیدات ویژه ای اندیشیده است.

وی عنوان کرد: امسال به واسطه شیوع ویروس کرونا اقداماتی برای جلوگیری از عدم شیوع این ویروس از جمله ممنوعیت برپایی چادر در سطح پارکها و بوستان ها و خودداری از اسکان مسافر در مکان های اقامتی صورت خواهد گرفت.

حیدری بیان کرد: شهرداری مناطق و نواحی در همین راستا باید نسبت به انجام عملیات گلکاری در سطح پارکها، بوستان ها، میادین و رفیوژها، هم سطح نمودن دریچه های سطح شهر جهت جلوگیری از آبگرفتگی و خطرات احتمالی، تعمیر، شستشو و راه اندازی آبنماها، لکه گیری و آسفالت معابر و پاکسازی و ساماندهی ورودی های سطح شهر اقدام کنند.

وی افزود: رفع نواقص کلیه مبلمان پارکی و وسایل بازی کودکان و سرویس های بهداشتی، پاکسازی پایه پل ها و علائم ترافیکی و دیوار معابر اصلی و عدم صدور مجوز حفاری و اقدامات موثر جهت ممنوعیت نصب چادر در پارک های سطح شهر نیز در این خصوص انجام شود.

حیدری گفت: از دیگر تمهیدات صورت گرفته شستشو، تعویض و تعمیر مخازن زباله و فرسوده پلاستیکی، جمع آوری لاستیک و مواد اشتعال زا، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، نظارت بر جمع آوری زباله به ویژه در نواحی منفصل، رنگ آمیزی جداول، برداشت نخاله های ساختمانی است.

وی خاطرنشان کرد: انجام عملیات سم پاشی زمستانه، برپایی سفره هفت سین و المان های نوروزی و نورپردازی میادین اصلی و ورودی های شهر، آذین بندی میادین اصلی شهر، نصب تابلوهای هدایت مسیر، نظارت بر گلکاری و احیاء فضای سبز از اهم اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری این شهرداری است.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج تصریح کرد: آماده باش کامل ناوگان تاکسیرانی و توجیه تاکسیرانان با توجه به شرایط کرونایی، نظافت محوطه پارک سوار و سرویس های بهداشتی، رنگ آمیزی جداول محوطه ترمینال و پارک سوار از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی اضافه کرد: سازمان عمران و بازآفرینی شهری نیز نسبت به آمادگی و برقراری کلیه جایگاه های cng در ایام تعطیل، خط کشی معابر ورودی سطح شهر، برداشت لکه های معابر سطح شهر و راه اندازی کارخانه آسفالت و توزیع آسفالت مورد نیاز اقدام خواهد کرد.

حیدری بیان کرد: اصلاح شبرنگ و نوشته های تابلوها، اصلاح تابلوها و نصب آن ها بر پایه های فاقد تابلو، نصب تابلوهای جهت یاب، رنگ آمیزی پایه های علائم ترافیکی، احیاء و ترمیم سرعتگیرهای سطح شهر از جمله اقدامات حوزه ترافیک است.

وی همچنین به رفت و روب و نظافت محوطه آرامستان بهشت محمدی، غبارروبی گلزار شهدا، گلکاری و احیاء فضای سبز محوطه و رنگ آمیزی جداول محوطه در حوزه آرامستان ها و کنترل و نظارت لازم جهت جلوگیری از انباشت خاک و نخاله اشاره نمود.

حیدری افزود: آمادگی و استقرار آتش نشانان در شب های چهارشنبه سوری و شب عید و آماده باش پرسنل و آمادگی ایستگاهها و ماشین آلات جهت امدادرسانی در ایام عید از دیگر اقدامات این شهرداری در راستای اجرای طرح استقبال از بهار است.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج ابراز امیدواری کرد: با تلاش کارکنان و کارگران خدوم و زحمتکش شهرداری بتوانیم سطح شهر را برای فرا رسیدن سال نو آراسته و زیباتر کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور