قزوین تا رسیدن به بحران کمبود آب شرب فاصله‌ای ندارد


قزوین تا رسیدن به بحران کمبود آب شرب فاصله‌ای ندارد

قزوین-ایرنا- مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین گفت: این استان تا رسیدن به بحران کمبود آب شرب فاصله‌ای ندارد و نیاز است شهروندان نسبت به رعایت الگوی صحیح مصرف، دقت لازم را داشته باشند.

داراب بیرانوندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان قزوین، تنها استان کشور است که آب شرب و مصرفی خود را از آب‌های زیرزمینی تامین می کند و آبهای سطحی استان جوابگوی تامین آب شرب و مصرفی آن نیستند.

مدیر عامل شرکت آبفای استان قزوین اظهار داشت:وضعیت شهر قزوین در سه ماه تابستان و بهمن ماه امسال به دلیل بالا رفتن مصرف آب، نارنجی شد و کمبود آب در برخی مناطق دیگر نیز به وضوح مشاهده می شود.

وی اضافه کرد: سال هاست که کشور دچار کم آبی شده است و این موضوع مختص استان قزوین نیست اما کمبود آب در این استان به نسبت استان های همجوار خود بیشتر احساس می شود.

بیرانوندی افزود: امیدواریم در سال های آینده، با انتقال آب سد طالقان به استان، مشکل کم آبی استان حل شود اما تا آن زمان نیاز است که شهروندان قزوینی بیش از پیش در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی با بیان اینکه کمبود آب در شهر قزوین، در مناطق بالا دستی بیشتر از سایر مناطق احساس می شود، بیان کرد: شهرک پونک و ملاصدرا از جمله مناطقی هستند که کمترین مصرف آب را دارند اما به لحاظ قرارگیری در موقعیت جغرافیایی خاص در ساعات پیک مصرف آب دچار افت فشار می شوند.

بیرانوندی تصریح کرد: از تمام شهروندان قزوینی تقاضا داریم، با توجه به فرارسیدن پایان سال، شست و شوی قالی و پرده های خود را به خشکشویی ها و نظافت راه پله های خود را به شرکت هایی که دارای دستگاه کارواش هستند، بسپارند تا با همیاری و همکاری همدیگر از بحران کمبود و نبود آب در قزوین بکاهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!