2 هزار و 320 پایش زیست محیطی در استان مرکزی صورت گرفت


2 هزار و 320 پایش زیست محیطی در استان مرکزی صورت گرفت

اراک - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: 2 هزار و 320 پایش زیست محیطی با هدف پیشگیری از تخریب و رعایت بیشتر الزامات محیط زیست در این استان از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفته است.

« رضا میرزایی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: این تعداد پایش زیست محیطی از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی توسط کارشناسان محیط زیست این استان در حوزه‌های مختلف پسماند، پساب، خاک و هوا انجام شده است.

وی بیان کرد: پس از بررسی و پایش‌های صورت گرفته، ۲۱۷ اخطاریه زیست محیطی در استان مرکزی صادر شده است.

مدیرکل حفاطت محیط زیست مرکزی ادامه داد: اخطاریه‌های صادر شده به دلیل رعایت نکردن استانداردهای محیط زیست، انتشارآلاینده های هوا، نبود تصفیه پساب و امحا نکردن اصولی پسماندها بوده و واحدهای صنعتی ملزم به رفع آلودگی ‌های زیست محیطی هستند.
میرزایی اظهار داشت: پس از صدور اخطاریه زیست محیطی توسط این اداره کل، مدت زمانی برای رفع آلودگی تعیین می‌شود و اگر در مهلت مقرر آلودگی برطرف نشود برابر دستور العمل‌های مربوطه واحد در فهرست صنایع آلاینده تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار می‌گیرد و ملزم به پرداخت یک درصد فروش به عنوان عوارض آلایندگی به سازمان امور مالیاتی است.

وی گفت: واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی باید ضوابط و الزامات زیست محیطی را رعایت کنند و موظف به خوداظهاری هستند که به صورت فصلی باید توسط آزمایشگاه‌های معتمد خوداظهاری شده و نتایج آن به ادارات کل حفاظت محیط زیست اعلام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: استمرار در نقص قوانین و مقررات زیست محیطی با اعمال قانون و در نهایت با تعطیلی واحد آلاینده همراه خواهد بود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و در این استان حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا