شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مازندران راه‌اندازی می‌شود


شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مازندران راه‌اندازی می‌شود

ساری - ایرنا - رییس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه با هرگونه تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخاباتی بدون ملاحظه برخورد می‌شود، از راه‌اندازی شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی برای آینده نزدیک در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در استان، افزود: با هدف تسریع در روند رسیدگی به تخلفات انتخاباتی شعبی از دادگاه‌ها و دادسراها به منظور رسیدگی خارج از نوبت به جرایم انتخاباتی اختصاص داده می‌شود و در مازندران نیز شعب ویژه با انتخاب قضات مجرب و آشنا به قوانین انتخابات به زودی تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد که ستادهای انتخاباتی در شهرستانها نیز پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی را آغاز کنند، اظهار داشت: ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی باید در شهرستان‌های مازندران تشکیل شود.

رییس کل دادگستری مازندران حضور مسوولانه اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان مازندران را در پیشگیری و رسیدگی به جرایم احتمالی انتخاباتی مهم توصیف کرد و افزود: رعایت کامل اصل بی طرفی توسط اعضا، اجرای دقیق دستورالعمل ابلاغ شده و ورود مستمر و جدی دستگاه‌های متولی در جذب مشارکت حداکثری مردم، برگزاری انتخابات سالم، بی اثر کردن خط‌دهی جریان‌های معاند و خنثی کردن عملیات روانی در فضای مجازی بسیار موثر و ضروری است و باید مورد توجه مجریان برگزاری انتخابات قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری بر لزوم تبیین دقیق و روشن شرح وظایف اعضای ستاد و رصد فضای مجازی در پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی تاکید کرد و گفت: کسانی که در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف با ایجاد فضای التهابی در کشور، مردم را به کاهش مشارکت یا تحریم انتخابات ترغیب می‌کنند، باید شناسایی و با آنان برخورد قاطع و بازدارنده شود.

وی با بیان اینکه صرف گزارش برای دادستان و قاضی شعبه کافی و قانع کننده نیست، توضیح داد: گزارش تخلف افراد باید مستند و مستدل باشد تا با رسیدگی به هنگام، ارزش بازدارندگی آن نیز حفظ شود.
این مقام قضایی مازندران با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا و همزمانی سه دوره انتخابات پیش‌رو بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از ازدحام و بی‌نظمی در شعب اخذ رای تاکید کرد و گفت که در انتخاب مکان برای شعب، موقعیت فرهنگی و مکانی مناطق باید در نظر گرفته شود تا بتوان از بروز حواشی احتمالی پیشگیری کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری بر تشکیل دبیرخانه فعال، پیگیر، آگاه و آشنا به امر انتخابات و بهره‌گیری از تجربیات افراد با سابقه در این دبیرخانه تاکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته، سه انتخابات پیش رو به بهترین شکل و در کمال سلامت و قانونمندی با حضور حداکثری مردم قدرشناس و ولایتمدار استان با شکوه و به دور از هرگونه مشکل برگزار شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان ‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری، ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان