حدود 100 نجاتگر گیلان در آزمون درجه ایثار رقابت کردند


حدود 100 نجاتگر گیلان در آزمون درجه ایثار رقابت کردند

رشت - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: حدود 100 نجاتگر از این استان طی دو روز اخیر در اولین آزمون درجه ایثار شرکت کردند.

سیاوش غلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آزمون ایثار ویژه نجاتگران یکم جمعیت هلال احمر استان گیلان با داورانی از سازمان امداد و نجات در مجتمع امداد و نجات چاف لنگرود برگزار شد.

وی بیان داشت: برخورداری درجه نجاتگر یکم، سپری شدن حداقل ۲ سال از صدور درجه نجاتگر یکم، کسب امتیاز لازم برای ارتقای درجه ایثار و دارا بودن نمره قبولی در آزمون جسمانی و مهارتی از جمله شرایط شرکت در آزمون ایثار است.

غلامی خاطر نشان کرد: این آزمون در دو بخش آمادگی جسمانی نظیر کوپر، دراز و نشست، انعطاف نیم تنه به جلو، دوی ۴۵ متر، پرش طول در جا، فشار موازی، پرش جفت دو طرف، دوی مارپیچ و معلق ماندن و دیگر آیتم آن آزمون مهارتی از جمله کمک های اولیه، جستجو و نجات در جاده، جستجو و نجات در آوار، جستجو و نجات در کوهستان، جستجو و نجات در محیط های آبی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به ارتقاء سطح کیفی امدادرسانی با حضور امدادگر درجه ایثار در گیلان افزود: این افراد پس از قبولی در آزمون ایثار به هموطنان خدمت خواهند کرد، همچنین با برنامه ریزی جمعیت هلال احمر استفاده از امدادگران با درجه ایثار، استخدام های آتی جمعیت از بین اعضای داوطلب موفق به کسب درجه ایثار صورت می گیرد.

جمعیت هلال احمر استان گیلان ۱۴ هزار و ۳۶ عضو و داوطلب دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید