نقدم انکار تلاش‌تان نبود/ یادداشتی برای برگزارکنندگان جشنواره موسیقی فجر


نقدم انکار تلاش‌تان نبود/ یادداشتی برای برگزارکنندگان جشنواره موسیقی فجر

باتوجه به شبهات پیش‌آمده در مصاحبه بنده پیرامون اجرای ارکستر پارسوآ در سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر لازم می‌دانم توضیحاتی را در مورد این مصاحبه به مخاطبین ارائه دهم.

نقدهایی که بنده در خاک‌ صحنه‌خورده‌ها، در موسیقی کشور پیشتاز شدند عرض کردم، به هیچ عنوان انکار تلاش‌های شبانه‌روزی و زحمات برگزارکنندگان این رویداد در موسیقی کشور نیست و بنده شاهد پیگیری و تلاش عزیزان در جهت بهبود این جریان بوده‌ام.

اگر نقدی مطرح‌شده فقط تلاشی‌ است برای کمک به بهتر برگزار شدن این رویداد در سال‌های آتی و باید در نظر گرفت که این صحبت‌ها از زبان یکی از اعضای خانواده موسیقی گفته شده که فقط دغدغه‌ بهبود فضای موسیقی کشور را دارد.

اگر مقایسه‌ای با آمار بازدید ارکسترهای ملی و سمفونیک انجام شده بدین معنی نیست که عملکرد و کیفیت کاری این عزیزان مورد انتقاد قرار بگیرد. با توجه به اینکه هم ارکستر ملی و هم ارکستر سمفونیک تهران در جشنواره اخیر اجرای بسیار خوب و رپرتواری ارزشمند را اجرا کردند تنها خواسته ما حمایت بیشتر از ارکسترهای خصوصی و جریاناتی است که موسیقی فاخر را در جامعه زنده می‌دارند تا بتوان این نوع فعالیت‌ها را با کیفیت بهتر و با انرژی بیشتری به جامعه ارائه داد.

در واقع این صحبت‌ها یک تقاضا از سیاست‌گذاران عرصه موسیقی بوده و نه زیر سوال بردن شخص یا گروهی خاص و اتفاقا یکی از همین حمایت‌ها در جریان این جشنوراه از ارکستر پارسوآ انجام و باعث شد تا آسیب‌هایی که این ارکستر به خاطر مشکلات یک سال گذشته متحمل شده بود جبران شود.

تقاضای ما و دوستان ما، وجود همچین حمایت‌های است تا همه به طور برابر بتوانند از امکانات مورد نیازشان بهره‌مند گردند و فرصت رشد و شکوفایی پیدا کنند. چیزی که واضح و مشخص است این جشنواره با توجه به طی کردن اولین تجربه برگزاری آنلاین اتفاق بسیار مهم و ارزشمندی را در عرصه فرهنگی و هنری ایران رقم زده است و نقاط مثبت بسیاری مثل برنامه‌ریزی دقیق، تصویربرداری بسیار خوب ، تبلیغات خوب و درخور این رویداد، پخش بسیار منظم و حساب‌شده و ارائه امکانات لازم برای گروه‌ها و... را دارا بود.

۵۷۲۵۹

کد خبر 1491213

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟