آمار ازدواج در استان اردبیل 5.3 درصد افزایش یافت


آمار ازدواج در استان اردبیل 5.3 درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: امسال هفت هزار و 791 فقره ازدواج در این استان ثبت شده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5.3 درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا ، شهرام رسولی روز دوشنبه در نشستی با فرماندار نیر اظهارکرد: در این مدت ۱۲ هزار و ۵۳ فقره ولادت در استان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸.۹ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: بطور متوسط هر روز ۴۹ مورد و هر ساعت ۲ مورد ولادت در استان ثبت می‌شود و بیش از ۹۹ درصد ولادت‌ها در مهلت قانونی ثبت می‌شود.

وی اضافه‌کرد: بر اساس آمارهای موجود جمعیت استان از نظر میانگین و هرم سنی به سمت پیری در حال حرکت است و برای جلوگیری از این آسیب باید تدابیری جدی اتخاذ شود.

او در خصوص ارائه خدمات اینترنتی که در راستای تحقق دولت الکترونیک و همچنین کاهش مراجعات حضوری به اداره ثبت احوال انجام شده، بیان کرد: اموراتی همچون تغییر نشانی منزل، ثبت‌نام کارت شناسایی ملی، اعلام مفقودی کارت، درخواست صدور گواهی تجرد، تغییر نام و نام خانوادگی،

امور مربوط به گواهی فوت و مسائلی از این قبیل با استفاده از سایت ثبت احوال قابل انجام و پیگیری است.

رسولی افزود: تمام اطلاعات به صورت الکترونیکی تدوین شده و در پایگاه اطلاعات جمعیتی موجود است.

رسولی اظهار رد: در راستای برون‌سپاری خدمات با ۴۲ دفتر پیشخوان تفاهم‌نامه منعقد شده و خدمات این سازمان را ارائه می‌دهد.

او همچنین با اشاره به انتخابات سال ۱۴۰۰ گفت: این اداره از هم‌اکنون تا زمان برگزاری انتخابات علاوه بر همکاری با ستاد اجرایی انتخابات ، آماده خدمات‌رسانی به شهروندان است.

رسولی افزود: با ایجاد بستر دولت الکترونیک و روان‌سازی نظام اداری برای پاسخگویی به مطالبات اجتماعی اداره‌ها و مردم آماده هستیم.

وی همچنین به اهمیت خدمات دولت الکترونیک اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به مکانیزه شدن سیستم های صدور شناسنامه ، زمان صدور شناسنامه به کمتر از یک روز رسیده است.

فرماندار شهرستان نیر هم در این نشست گفت: نقش ثبت احوال در انتخابات و همچنین برنامه‌ریزی‌های کشور کلیدی و بی‌بدیل است.

شجاع اقبالی افزود: امسال ۳۵ واقعه طلاق در شهرستان نیر به ثبت رسیده که میانگین سن طلاق مردان ۴۰ و میانگین سن طلاق زنان ۳۵ سال است.

او گفت: در این مدت ۱۱۸ واقعه ازدواج در شهرستان نیر به ثبت رسیده است.

استان اردبیل یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۲۶۹ نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۹۰۱ هزار و ۱۸۲ نفر در شهرها و ۴۲۴ هزار و ۸۷ نفر نیز در روستاها زندگی می‌کنند.
آمار ازدواج در استان اردبیل 5.3 درصد افزایش یافت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی