تداوم وضعیت پایدار کرونا در اردبیل با فوت 2 نفر و بستری 29 بیمار


تداوم وضعیت پایدار کرونا در اردبیل با فوت 2 نفر و بستری 29 بیمار

اردبیل- ایرنا- تداوم وضعیت پایدار شیوع کرونا در استان اردبیل با جان باختن 2 نفر مبتلا و بستری شدن 29 بیمار جدید در مراکز درمانی این استان در 24 ساعت گذشته ادامه یافت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روند آرام نزولی شیوع کرونا در استان اردبیل طی روزهای اخیر ادامه یافت به طوری که طی یک هفته اخیر آمار بستری روزانه مبتلایان به کووید.۱۹ در این استان فراتر از ۳۰ نفر نبود و مجموع افراد بستری همزمان در مراکز درمانی این استان نیز از ۱۸۵ نفر به ۱۶۳ نفر افت کرد.

با وجود وضعیت پایدار شیوع کرونا، مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان اردبیل طی روزهای اخیر وضعیت این استان را در زمینه شیوع کرونا شکننده عنوان کرده و نسبت به شیوع موج چهارم کرونا هشدار داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: هم‌اکنون کل استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد و هشت شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت و گرمی در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و چهار شهرستان اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر و پارس‌آباد در این استان در وضعیت زرد قرار دارند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به شکننده بودن وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل افزود: با توجه به شرایط جدید و احتمال شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های کنترلی بسیار ضروری است.

وی اضافه کرد: آمار بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان نیز در شرایط ثابت ۴۷ فرد بستری قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به صفر شدن آمار فوت مبتلایان به کرونا در این استان برای هفتمین بار طی ۲ ماه اخیر در روز گذشته گفت: با احتساب فوت ۲ فرد مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جانباختگان کرونا در استان اردبیل به یک‌هزار و ۴۰۱ نفر رسید.

وی با اشاره به ترخیص ۲۸ نفر از افراد بستری مبتلا به کرونا در مرکز درمانی استان اردبیل گفت: وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان شکننده است و در صورت بی‌توجهی شهروندان به رعایت مقررات مقابله با کرونا، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید گرفتار عادی‌انگاری بیماری شوند.

دکتر حبیب‌زاده، علت نوسان در تعداد مبتلایان کرونا در این استان طی روزهای اخیر را کاهش رعایت عمومی و عادی‌انگاری این بیماری مهلک از سوی مردم عنوان کرد و افزود: نگرانی در مورد شیوع موج چهارم این بیماری همچنان وجود دارد.

وی افزود: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری و نیز پرهیز از حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین با اشاره به شروع مرحله دوم واکسیناسیون در استان اردبیل اظهار کرد: در مرحله نخست ۱۲۰ نفر از کارکنان بخش درمان واکسن روسی اسپوتنیک.وی را دریافت کردند و مرحله دوم واکسیناسیون نیز برای ۶۴۰ نفر آغاز ‌شده است.

به گزارش ایرنا، ۲ ماه پیش تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی طی ۲ ماه گذشته هفت بار فوتی‌های کرونا در این استان به صفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته