9 بیمار زاهدانی با عمل جراحی حلزون از نعمت شنوایی برخوردار شدند


9 بیمار زاهدانی با عمل جراحی حلزون از نعمت شنوایی برخوردار شدند

زاهدان- ایرنا- رییس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا(س) زاهدان گفت: 9 عمل فوق تخصصی کاشت حلزون شنوایی از سال گذشته تا کنون در این بیمارستان انجام شده است.

دکتر علیرضا مالکی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:امروزه گام‌های بزرگی را در راستای ادراک شنوایی کودکانی که سال‌ها دارای مشکل ناشنوایی بوده‌اند در سیستان و بلوچستان برداشته‌ایم.
وی ادامه داد: برای نوزادانی که دچار کم شنوایی هستند بعد از تشخیص بهترین حالت ممکن استفاده از سمعک برای مدت ۶ ماه است و پس از برگزاری کمیسیون تخصصی و تشخیص نهایی دارا بودن کاشت حلزون در نوبت عمل قرار می‌گیرند.
رییس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا(س) زاهدان گفت: عمل کاشت حلزون برای کودکان تا سن چهار سالگی با تعرفه حداقلی و دولتی محاسبه می‌شود.
وی تصریح کرد: عمل جراحی کاشت حلزون یکی از اعمال فوق تخصصی است که از سال گذشته با تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز شرایط انجام آن در این بیمارستان فراهم شد.
مالکی افزود: حلزون شنوایی پس از قرار گرفتن در گوش، عصب شنوایی را به صورت الکتریکی تحریک کرده و فرکانس های صدا را برای فرد ناشنوا قابل درک می‌کند.
وی ادامه داد: پس از انجام عمل جراحی، فرد نیاز به حضور در کلینیک گفتار درمانی و تربیت شنیداری جهت درک آواها و صداها خواهد داشت که اگر این عمل تا پیش از سه سالگی انجام شود امکان شکل گیری گفتار و درک صداها بسیار تقویت خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟