جزئیات دادگاه مطبوعات هفته دوم اسفند ماه


جزئیات دادگاه مطبوعات هفته دوم اسفند ماه

سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره جزئیات دادگاه این هفته توضیحاتی داد


سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره جزئیات دادگاه این هفته توضیحاتی داد

احمد مومنی راد سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دادگاه مطبوعات این هفته اظهار کرد: در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی ۴ پرونده بررسی شد.

وی با اشاره به پرونده اول گفت: پرونده اول مربوط به مدیر مسئول خبرگزاری ایرنا به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی بود که پس از تشکیل دادگاه وکیل شاکی رضایت خود را به ریاست دادگاه اعلام کرد و پرونده مختومه اعلام شد.

مومنی راد با اشاره پرونده دوم بیان کرد: پرونده دوم مدیر مسئول پایگاه انتخاب خبر به اتهام نشر مطالب خلاف واقع و پخش شایعات بود که هیات منصفه به اتفاق آرا متهم را در اتهام فوق الذکر مجرم دانست و نیز به اتفاق آرا ایشان را در این اتهام مستحق ندانست.

سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره پرونده سوم اظهار کرد: این پرونده درباره مدیر مسئول پایگاه خبری نفت ما بود که به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی با دو شاکی تشکیل شد و هیات منصفه با اکثریت آرا در موضوع اتهام نشر اکاذیب متهم را مجرم ندانست.

مومنی راد ادامه داد: در مورد شاکی دوم وکیل شاکی رضایت موکل در همه اتهامات از جمله اتهام توهین و افترا به دادگاه اعلام کرد و از نظر دادگاه پذیرفته شد.

بیشتر بخوانید

مدیرمسئول ماهنامه ایران فردا مجرم شناخته شد

مومنی راد با اشاره به پرونده چهارم بیان کرد: مدیر مسئول روزنامه عطر یاس به اتهام نشر اکاذیب در دادگاه حاضر شد که هیات منصفه با اکثریت آرا در موضوع اتهام نشر اکاذیب متهم را مجرم دانست با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف ندانست.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا