قالیباف: پزشکان و قضات باید 10 درصد مالیات پرداخت کنند


قالیباف: پزشکان و قضات باید 10 درصد مالیات پرداخت کنند

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه تاکید کرد که قضات و پزشکان باید در سال 1400 به میزان 10 درصد مالیات پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «محمدباقر قالیباف» روز دوشنبه و در سیزدهمین نشست بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در جریان رسیدگی به لایحه در بخش هزینه‌ای افزود: در رسانه‌ها آمده است قضات و اعضای هیات علمی از پرداخت مالیات معاف شدند در حالی که چنین نیست. زیرا براساس مصوبه و قانون این افراد باید ۱۰ درصد مالیات پرداخت کنند و رأی روز گذشته مربوط به موضوع دیگری بود.

به گزارش ایرنا درحالی رییس مجلس از ۱۰ درصد مالیات قضات و پزشکان خبر داد که روز گذشته - یکشنبه - در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفته بود: جز (۴) بند (الف) تبصره (۱۲) لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای تعیین مالیات حقوق دریافتی قضات و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی، بررسی شد. البته این بند به دو سوم رای نیاز داشت و از آنجا که هر دو جز با هم یکی بوده و قابل تفکیک نیست، بند معافیت قضات و پزشکان از مالیات به قوت خود باقی است.

رییس مجلس امروز همچنین در پاسخ به تذکر «معین الدین سعیدی» نماینده مردم چابهار که به عدالت در شیعه و رسیدگی به محرومیت استان سیستان و بلوچستان و وضعیت کشته شدن مردمان و کودکان در این استان تاکید داشت، گفت: امکانات در بعضی از استان‌ها بیشتر و در بعضی کمتر است ولی درست نیست که همه موضوعات و مشکلات هر استانی به یک بند بودجه وصل شود.

وی با تاکید بر اینکه مجلس در بندها و تبصره‌های مختلف لایحه بودجه به مناطق محروم استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان توجه کرده است، خاطرنشان کرد: اولویت مجلس یازدهم توجه به استان‌های محروم است و نباید نمایندگان به نحوی سخن بگویند که برداشت های نادرست از مصوبات مجلس ایجاد شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید