خیابان‌ها و بوستان‌های کرمانشاه به نام شهدای زن نامگذاری می‌شوند


خیابان‌ها و بوستان‌های کرمانشاه به نام شهدای زن نامگذاری می‌شوند

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری کرمانشاه از پیگیری برای نامگذاری خیابان‌ها، بوستان‌ها و کوچه های کرمانشاه به نام شهدای زن خبر داد.

زهره رستمی امروز(یازدهم اسفند) در یادواره "لشگر فرشتگان تاریخ ساز" با گرامیداشت یاد و خاطره 2900 بانوی شهیده و جانباز استان، اظهار کرد: با همکاری بنیاد شهید در پی نامگذاری بوستان‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌های کرمانشاه به نام شهدای زن هستیم.

رستمی با پیشنهاد نامگذاری تعدادی از مدارس دخترانه به نام شهدای زن به آموزش و پرورش، اضافه کرد: این اقدام می تواند زمینه ساز شناخت دانش‌آموزان دختر از شهدای زن استان شود.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری کرمانشاه سپس از زنان شهیده و جانباز به عنوان نمادهای ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان یاد کرد و افزود: زنان همانطور که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهم و اثرگذاری داشته اند، در طول سالهای دفاع مقدس هم در میدان عمل بوده‌ و باید به جامعه معرفی شوند.

وی با ابراز تاسف از اینکه در سالهای گذشته خیلی به نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی پرداخته نشده، ادامه داد: بانوان جانباز و آزاده گنجینه ای از خاطرات دفاع مقدس هستند که باید به دختران و زنان امروزی معرفی شوند تا نسل جوان از آنها برای زندگی خود الگو بگیرند.

وی تصریح کرد: نسل جدید نیاز به الگوهایی برای زندگی دارند که زنان شهیده و جانباز می توانند الگوی خوبی برای آنها باشند تا شاید از این طریق به کمتر شدن میزان آسیب های اجتماعی در جامعه امیدوار شویم.

رستمی اضافه کرد: شاید به خطا و از روی ظاهر و نگرش زنان و دختران امروزی فکر کنیم که آنها تغییر کرده اند، اما با نگاهی به پرستاران زن شهید مدافع سلامت می بینیم که دختران و زنان امروزی یاد و خاطره شهدای زن دفاع مقدس را زنده کرده و می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به نقش اثرگذار زنان در اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: با اجرای صحیح راهبردهای گام دوم انقلاب می‌توانیم حتی در شرایط تحریم ها هم در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی