پازل مبارزه با موادمخدر در استان مرکزی تکمیل شود


پازل مبارزه با موادمخدر در استان مرکزی تکمیل شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: به منظور کسب موفقیت در حوزه موادمخدر، پازل مبارزه باید تکمیل باشد و تمامی دستگاه های مرتبط در کنار پلیس و دستگاه قضا وظایف و اقدامات خود را از قبیل اقدامات فرهنگی، مقابله‌ای، حقوقی و... به خوبی انجام دهند.

بهروز اکرمی روز دوشنبه ۱۱ اسفند در شورای مبارزه با موادمخدر استان مرکزی اظهار کرد: در سیستم اجرایی کشور هر زمان خواسته شد تمامی دستگاه‌ها پای کار بیایند، هیچ کاری انجام نشد، برخی اقدامات به اراده یک دستگاه نیاز دارد و در صورتی که دستگاه اصلی کار را به درستی انجام دهد باقی دستگاه‌ها نیز پای کار خواهند آمد.

وی با اشاره به اینکه حضور اعضای شورای هماهنگی در جلسات شورا باید از سوی دبیرخانه ارزیابی شود، افزود: اقدامات در این حوزه باید اثربخش باشد چراکه در غیر این صورت تنها زیان و ضرر عاید ما خواهد شد، در نتیجه دبیرخانه باید اقدامات دستگاه ها در مرکز استان و شهرستان‌ها را ارزیابی کند تا در صورتی که اقدامات اثربخش نیست، از تکرار پرهیز شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در خصوص بانک اطلاعاتی خرده فروشان گفت: با تکمیل این بانک اطلاعاتی در سطح استان می‌توان نتایج خوبی را شاهد بود. یکی از معضلات موجود، مقوله خرده فروشی است که محلات آسیب‌پذیر، در این زمینه دچار مشکل هستند که نیاز است، پس توجه ویژه به بانک اطلاعاتی خرده فروشان صورت گیرد.

اکرمی با تاکید بر پاکسازی محلات آلوده تا پیش از پایان سال جاری اضافه کرد: دستگاه‌های عضو شورا باید برآوردی از اقدامات در سه ماهه نخست سال آینده داشته باشند و در کنار آن دستگاه‌ها و کمیته‌های مربوطه باید تا پایان اسفند برنامه عملیاتی برای فصول مختلف سال آینده را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی ادامه داد: به منظور کسب موفقیت در حوزه موادمخدر، پازل مبارزه باید تکمیل باشد و تمامی دستگاه های مرتبط در کنار پلیس و دسنگاه قضا وظایف و اقدامات خود را از قبیل اقدامات فرهنگی، مقابله‌ای، حقوقی و ... به خوبی انجام دهند. ضربه اقتصادی به تجارت موادمخدر نیز نیازمند برنامه ریزی دقیق است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی پاکسازی شهرها را یکی از وظایف شهرداری عنوان کرد و در خصوص عملکرد فنی و حرفه ای گفت: آموزش و ارائه مدرک به تنهایی کافی نیست و باید به گونه ای عمل کرد که آموزش ها منجر به ایجاد اشتغال برای جامعه هدف شود.

اکرمی در خصوص برنامه ریزی برای سال آینده گفت: نباید برنامه غیر اثربخش در سال آینده داشته باشیم. برنامه ها باید پاسخگوی شرایط روز و متفاوت‌تر از سال قبل باشد. با ارزیابی عملکرد دستگاه ها می‌توان از اجرای برنامه های غیر اثربخش جلوگیری کرد.

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بر اساس مصوبات جلسه گذشته واگذاری خودروهای مصادره‌ای به دستگاه‌ها و یگان‌های مقابله‌ای با اولویت شهرستان‌های کم برخوردار در سطح استان آغاز شده است، همچنین در خصوص آگاه سازی و پیشگیری در صنایع، تفاهم نامه دوم با پالایشگاه شازند منعقد شده که بندهای این تفاهم نامه مشابه تفاهم نامه نخست با پتروشیمی است.

احمد ملک حسینی افزود: با توجه به تاکید بر استفاده از ظرفیت تبلیغات اسلامی، تفاهم نامه ای طی روزهای آینده با این سازمان منعقد خواهد شد تا بتوان در امر پیشگری و مقابله از ظرفیت گسترده روحانیون و مبلغان و... استفاده کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی تصریح کرد: در خصوص ممنوعیت کشت گیاهان ممنوعه و مبارزه با خرده فروشان و عمده فروشان، جلسات مربوطه برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شده است. در خصوص مبارزه با خرده فروشان فردا نخستین طرح در کوی سجادیه اجرا خواهد شد.

افزایش ۲۰ درصدی کشفیات موادمخدر در سال جاری

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در سطح استان، در سال جاری با افزایش یی سابقه ۲۰ درصدی کشفیات موادمخدر روبرو شدیم که اقدام مناسبی بود، علاوه بر آن در این مدت افزایش ۲۰ درصدی دستگیری قاچاقچیان، افزایش ۸۰ درصدی دستگیری عمده فروشان، افزایش ۱۵ درصدی اجرای طرح‌های مقابله‌ای نیز حاصل شده است.

حسین شمسایی فرد اضافه کرد: علاوه بر اقدامات مقابله‌ای در زمینه عرضه و خرده فروشی، پیک‌ کار بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات تعاملی با سپاه و بسیج همچنان در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: در این راستا در این هفته پاکسازی محلات همچنان انجام خواهد شد. در جلسه قبل درخواست شد به ‌منظور مقابله هدفمند و اثرگذار با پدیده اعتیاد بانک اطلاعاتی از خرده فروشان استان ایجاد شود تا فرآیند دسترسی به مواد مخدر دشوار شود که این بانک اطلاعاتی تقریبا ایجاد شده و علاوه بر آن نقاط آسیب پذیر استان نیز احصا شده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان مرکزی گفت: در سال آینده، بیشترین تاکید بر مبارزه با مواد پرخطر از جمله هروئین و شیشه است چراکه این مواد آسیب پذیری بیشتری دارند، البته کشف مواد مخدر پایان کار نیست بلکه شروع اقدامات ثانویه و بعدی است.

شمسایی فرد افزود: با توجه به محله های پرخطری که پیک جرائم به سمت آنها رفته، پلیس هوشمندسازی را در دستور کار خود قرار داده تا در سال آینده محله‌هایی که دغدغه استان است، زیر ضربه هوشمندسازی پلیس قرار گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک