پلیس فتا کرمان درباره نحوه جدید کلاهبرداری اینترنتی هشدار داد


پلیس فتا کرمان درباره نحوه جدید کلاهبرداری اینترنتی هشدار داد

کرمان - ایرنا - رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: کلاهبردارن سایبری با درج آگهی‌های دروغین و جعلی در سایت‌های واسط تبلیغاتی از متقاضیان، کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ امین یادگارنژاد روز دوشنبه در تشریح این خبر به رسانه ها افزود: کلاهبرداران با سواستفاده از بستر سایت‌های واسط، با درج آگهی‌های غیر واقعی و تعیین قیمت‌های عمدتا پایین‌تر از عرف بازار از مشتریان درخواست مبلغی به عنوان بیعانه می‌کنند و این در صورتی است که پس از واریز بیعانه توسط خریدار، کلاهبردار یا همان فروشنده، دیگر پاسخگوی تلفن خود نبوده و از تحویل و یا استرداد وجه یا کالا امتناع می‌ورزد.

وی ادامه داد: کلاهبرداران سایبری به صورت گروهی یا انفرادی با استفاده از سیم کارت‌ با هویت نامعلوم و حساب‌های بانکی اجاره‌ای با درج آگهی‌های مختلف در سایت‌های واسط تبلیغاتی نظیر دیوار و شیپور از هموطنان کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان بیان داشت: کلاهبرداران در برخی مواقع اقدام به فروش محصولات بی‌کیفیت کرده و کاربران را به درگاه‌های پرداخت اینترنتی جعلی هدایت می کنند و در نهایت این اقدام آنان منجر به برداشت غیرمجاز از حساب مشتریان می‌شود.

سرهنگ یادگار نژاد ادامه داد: تا قبل از رویت و کسب اطمینان از اصالت کالا از واریز هرگونه مبلغی تحت عنوان بیعانه به فروشندگان خودداری کنند و به ماهیت فریبنده سایر آگهی‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها منتشر می‌شود، توجه نکرده و پس از رویت کالا نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس https:‎//www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت لیر ترکیه امروز 30 فروردین 1403