کرونا بیشترین محرومیت را به امور تربیتی تحمیل کرد


کرونا بیشترین محرومیت را به امور تربیتی تحمیل کرد

کرج - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: شیوع ویروس کرونا بیشترین محرومیت را به حوزه امور تربیتی مدارس تحمیل کرده است.

فرشته فهمیده روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: یکی از الزامات امر تربیت مواجهه و تعامل چهره به چهره با دانش آموزان است که با شیوع کرونا دچار مشکل شد.

وی درعین حال گفت : با همت مربیان و معاونا پرورشی مدارس موفق شدیم برنامه ها و فعالیت های حوزه پرورشی و تربیتی را به صورت کیفی در بستر سامانه شاد اجرایی کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش البرز خاطرنشان کرد: در برنامه‌های تربیتی سه اصل فراگیری، اثربخشی و مشارکت در محوریت کاری حوزه پرورشی در این ایام قرار گرفته است.

وی امورتربیتی را حامی ارزش های دینی، ملی و انقلابی در دستگاه تعلیم و تربیت دانست و اضافه کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بالاترین سند فرادستی نظام تعلیم و تربیت است که در این سند حوزه تربیتی و پرورشی اصالت و نقش محوری دارد.

وی تصریح کرد: در ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز تاکید فراوان بر امور تربیتی، پرورشی و فرهنگی شده و از مدرسه به عنوان یک کانون فرهنگی یاد شده است.

فهمیده یادآورشد: اجرای طرح زیارت نیابتی با عنوان "به تو از دور سلام"، برگزاری مرحله استانی اولین مسابقه ملی مناظره دانش آموزی، هفته سرود، جشنواره کشوری کانون ها، سردار دلها، پرسش مهر، نو غلامان حسینی، راهیان نور مجازی، برپایی نمایشگاه مجازی به مناسبت های مذهبی و ملی، طرح یاریگران زندگی و نماد، مسابقات فرهنگی، اجلاس نماز، پویش و بزرگداشت سالگرد انقلاب ومحفل انس با قرآن کریم و هدایت تحصیلی مجازی از جمله فعالیتهای این معاونت در دوران شیوع کرونا است.

وی عنوان کرد: امور تربیتی یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است که باید فعالیت‌های این نهاد با رنگ و بو و عطر انقلابی خود تداوم داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: آشنایی دانش‌آموزان با مبانی تربیتی، مشارکت و نقش‌آفرینی نسل آینده‌ساز در دوران دفاع مقدس و تقدیم بیش از ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید ازثمرات و نمود فعالیت‌های امور تربیتی است.

وی انتقال ارزشهای دینی، فرهنگی و انقلابی به مدارس و دانش‌آموزان، ورود نگرش‌های دینی و ارزشهای انقلاب‌اسلامی به نظام آموزش و پرورش و حفظ مدارس از آفات فرهنگی، عقیدتی و شناسایی و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف را از مهم‌ترین اهداف تاسیس امور تربیتی برشمرد.

فهمیده گفت: امورتربیتی به تدبیر شهیدان رجایی و باهنر درهشتم اسفند سال ۱۳۵۹ با شعار" مربیان امور تربیتی سربازان انقلابند" در دستگاه آموزش و پرورش تاسیس و با دمیده شدن روح تربیت‌اسلامی دردانش‌آموزان، امور تربیتی به عنوان صدقه جاریه دراین مدت فعالیت کرده است.

مدارس استان البرز حدود ۲ هزارمربی، معاون پرورشی و مشاوردارد.

هشتم تا ۱۵ اسفند ماه در تقویم اجرایی مدارس به نام هفته امور تربیتی نامگذاری شده است.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی