مقابله با خرده فروشان مواد مخدر نیازمند اقدامات کاربردی‌ است


مقابله با خرده فروشان مواد مخدر نیازمند اقدامات کاربردی‌ است

اراک - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ارائه برنامه‌های اثربخش در راستای مقابله با خرده فروشان مواد مخدر، معضلات این حوزه را کاهش می‌دهد.

" بهروز اکرمی" روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی افزود: بانک اطلاعاتی خرده فروشان در سطح استان تبیین و تدوین شود تا اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله با این پدیده در مناطق آسیب پذیر اثربخشی لازم را داشته باشد.
وی تاکید کرد: مسئولیت جمع آوری معتادان متجاهر، متولیان و زباله گردها با شهرداری است و دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید در این راستا حمایت های لازم را انجام دهند و این امر نیازمند هیچ مصوبه‌ای نیست.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ضمن تاکید بر اینکه پاکسازی مناطق آلوده باید در دستور کار ویژه قرار گیرد گفت: چنانچه بخواهیم در حوزه مواد مخدر موفق عمل کنیم، باید پازل مبارزه با این امر را تکمیل کنیم‌.
اکرمی ادامه داد: اقدامات فرهنگی، درمانی و آموزشی نباید هیچ‌گونه ضعف و کاستی داشته باشد تا پلیس بتواند در راستای اقدامات مقابله‌ای و حقوقی موفق عمل کند.
وی اظهار داشت: دستگاه‌های عضو این شورا باید اقدامات و برنامه های اثربخش در حوزه مبارزه با مواد مخدر برای سال ۱۴۰۰ را تا پایان اسفندماه به دبیرخانه ارسال کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان داشت: نصب بنر و تبلیغات در حوزه پیشگیری از مصرف مواد مخدر، پاسخگوی وضعیت کنونی نیست و می طلبد در راستای مقابله با این امر از نظرات کارشناسان بیشتر بهره گیری شود.
اکرمی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نباید مقابله با پدیده را تنها معطوف به تشکیل جلسات کنند که اثربخشی نداشته باشد.
وی یادآور شد: در راستای کاهش و مقابله با مواد مخدر باید برنامه‌هایی تدوین شود که تجارت مواد مخدر، ضربه اقتصادی متحمل شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: کلاس آموزشی در زندان‌ها نیز باید منجر به ایجاد اشتغال شود تا دست کم ۶۰درصد زندانیان پس از آزادی صاحب شغل شوند.
اکرمی بر بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در راستای مقابله با مواد مخدر نیز تاکید کرد و گفت: برای سال ۱۴۰۰ باید برنامه‌های جدید و اثربخشی ارائه شود که پاسخگوی شرایط روز جامعه باشد.
وی بیان کرد: دستگاه‌های عضو این شورا باید مورد ارزیابی دقیق و شفاف قرار گیرند و برنامه‌های این حوزه را با دقت تدوین کنند تا در راستای کاهش مبارزه با پدیده مواد مخدر و معضلات این حوزه بتوان گام های موثری برداشت.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز در این نشست گفت: واگذاری خودروهای مصادره‌ای به دستگاه‌ها و یگان‌های مقابله‌ای با اولویت شهرستان‌های کم برخوردار در سطح استان آغاز شده است.
" احمد ملک حسینی " بیان داشت: در خصوص ممنوعیت کشت گیاهان ممنوعه و مبارزه با خرده فروشان و عمده فروشان، تصمیمات لازم اتخاذ شده و مبارزه با خرده فروشان فردا در گام نخست در کوی سجادیه اجرایی می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در سال جاری با افزایش بی سابقه ۲۰ درصدی کشفیات موادمخدر و دستگیری قاچاقچیان، افزایش ۸۰ درصدی دستگیری عمده فروشان، افزایش ۱۵ درصدی اجرای طرح‌های مقابله‌ای مواجه بودیم.

حسین شمسایی فرد اضافه کرد: علاوه بر اقدامات مقابله‌ای در زمینه عرضه و خرده فروشی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز در اولویت اقدامات قرار دارد که در این راستا از ظرفیت نیروهای بسیح و سپاه نیز بهره‌گیری لازم صورت می گیرد.
وی تاکید کرد: سال آتی مبارزه با مواد پرخطر از جمله هروئین و شیشه مد نظر قرار دارد و پلیس در محله‌های پرخطری که افزایش پیک جرائم داشته، اقدامات هوشمندسازی خود را بیشتر می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید