توزیع کالاهای اساسی و اجرای طرح نظارتی ویژه ایام نوروز در بندرانزلی


توزیع کالاهای اساسی و اجرای طرح نظارتی ویژه ایام نوروز در بندرانزلی

رشت – ایرنا - رئیس اداره صنعت معدن و تجارت انزلی از اجرای طرح نظارتی ویژه ایام نوروز از 15 اسفند تا 15 فروردین خبر داد و افزود: این طرح در راستای تهیه، تامین و توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج روزانه مردم شامل شکر، برنج، روغن، میوه و مرکبات اجرا می‌شود.

محمد رضا روحانی منش روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور تامین مصرف خانوارها ۸۴ تن سهمیه شکر جذب شده و هر کیلو به قیمت مصوب هشت هزار و ۷۰۰ تومان در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی بابیان اینکه در مرحله اول ۴۰ تن از این شکر جذب شده است، تصریح کرد : در مرحله دوم ۴۴ تن توسط عاملین مورد وثوق اتحادیه و اتاق اصناف خریداری شده و بزودی توزیع می شود ضمن آنکه ۲۱ تن قند به شهرستان تخصیص داده شده بود که در آخرین تصمیم گیری ستاد تنظیم بازار استان قند به شکر تبدیل شد و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص تامین روغن خوراکی گفت : در حال جذب ۵۷ تن سهمیه روغن مصرف سرخ کردنی این شهرستان هستیم، روغن مصرفی ۱۶ کیلویی صنوف و ۷۳ تن روغن خوراکی نیز بزودی جذب می شود.

وی با اشاره اقدامات در بحث تنظیم بازار مرغ هم افزود : ۱۴ تن سهمیه مرغ از سوی جهاد کشاورزی و معاونت امور دام استان برای انزلی تعیین شده اما تا کنون محقق نشده است.

وی عنوان کرد : هم اکنون در حال پیگیری برای جذب این مقدار حداقلی برای شهرستان هستیم تا با قیمت مصوب هر کیلو ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در اختیار مردم انزلی قرار گیرد در عین آنکه از طریق اتحادیه مرغ فروشان، اتاق اصناف، واحد بازرسی نهادهای نظارتی و مجموعه فرمانداری برای احقاق حق مردم انزلی و جذب سهمیه بیشتر تلاش می کنیم.

روحانی منش در خصوص توزیع گوشت قرمز منجمد و مرغ منجمد در انزلی نیز گفت : این نیاز به استان اعلام شد و منتظر حصول نتیجه در این زمینه هستیم.

وی تاکید کرد : طبق سهمیه سرانه جمعیتی شهرستان حدود ۳۰ تن پرتقال و ۲۰ تن سیب هرساله به شهرستان بندرانزلی اختصاص می یافت که این مقدار جوابگوی نیاز شهرستان نیست و امید است این مقدار امسال افزایش یابد.

روحانی منش با بیان اینکه شهرستان بندرانزلی ۲۰۰ واحد نانوایی دارد که تنها ۱۰ درصد آن دوگانه سوز است، تصریح کرد : در کمیته بحران پدافند غیر عامل حدود ۲۰ نانوایی دوگانه سوز داریم که در مواقع بحران به مردم خدمات ارائه می کنند و درصددیم با پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۵ درصد این تعداد را افزایش دهیم.

وی افزود: سهمیه ای که به شهرستان بندرانزلی برای دوگانه سوز شدن نانوایی ها اختصاص یافته ۸۶ واحد است که از طریق اتحادیه ها در حال پیگیری هستیم تا سقف مجاز برسیم.

روحانی منش خاطر نشان کرد : در اجرای طرح نظارتی و حضور بیشتر بازرسین در بازار از کمک ناظرین افتخاری در کنار بازرسین اصناف و دستگاه‌های نظارتی بهره می گیریم.

شهرستان بندرانزلی با ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی ۳۵ اتحادیه دارد که حدود ۱۰ درصد این اتحادیه ها فاقد پروانه کسب هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی